חדשות    

לאומי יוצא מתחום תפעול קרנות הנאמנות, בנק הפועלים צפוי לרשת אותו

המהלך במסגרת תוכנית התייעלות כללית שבה כבר הוכרז על צמצום היועצים הפנסיוניים

בנק לאומי ממשיך בצמצומים, לאחר שכבר קיצץ במספר היועצים הפנסיוניים. הצמצומים במסגרת תוכנית  התייעלות שמובילה המנכ"לית, רקפת רוסק עמינח. כעת לאומי גם יוצא מתחום התפעול לקרנות נאמנות.

עד כה נותן לאומי שירותי תפעול קרנות נאמנות שבהן מנוהלים עשרות מיליארדי שקלים שאותם מובילים בתי ההשקעות הראל פיננסים ופסגות.הרווח מהפעילות בתחום יעבור לבנק הפועלים. הפועלים צפוי לקלוט לתוכו את קרנות הראל פיננסים ויתכן שגם את אלו של פסגות, שטרם הכריע בנושא.

בתי ההשקעות פסגות והראל פיננסים נמנים עם רשימת גופי ניהול קרנות הנאמנות הגדולים בשוק, והם מחזיקים בנתחי שוק של כ-15% ושל כ-11% בהתאמה. המוצרים שמציעים הם מכשירי השקעה לטווח קצר לציבור הרחב. לרוב הפעילות בתחום מפנים היועצים בבנקים. הקרנות מקבלות במסגרת שירותי התפעול, שירותים להקמה ולהסבה של קרנות, לפתיחת חשבונות ולהטמעת מערכות תפעול ומסחר כמו גם ניהול מרשמים ודיווחים.

בעף אומרים כי סביר שההכנסה בגין התפעול של קרנות הנאמנות של כל אחד משני הגופים לא עולה בהרבה על מיליון שקל לשנה.  אבל החשיבות במתן שירותי התפעול לקרנות הנאמנות טמונה  לא בתשלום הישיר אלא בשירותים הנוספים, שמוצעים איתה והם רווחיים יותר, שלאומי עלול לאבד עתה. שירות עיקרי הוא שירותי הברוקראז' לקרנות אלה כמו גם שירותי השאלות של ניירות ערך.
הפועלים, שיקלוט את הלקוחות, מספק שירותי תפעול לקרנות נאמנות ליותר לקוחות מאשר בנק לאומי, והוא ככל הידוע נערך לשינוי מערכת התפעול שלו, ממערכת ישנה לחדשה. צירוף שני לקוחות תפעול משמעותיים כמו פסגות והראל פיננסים ישנה את מאזן הכוחות בנק בהקשר זה.

 

סגירת הפעילות בתחום תפעול קרנות הנאמנות היא כאמור רק מהלך אחד של צמצום פעילויות שהבנק לא רואה בהן כרווחיות בראייה אסטרטגית. הזכרנו כי לאומי סוגר את הפריסה הארצית של הייעוץ הפנסיוני הפרונטלי שלו בסניפים ושולח עשרות יועצים לתפקיד אחר בבנק, כמו שהוא גם מפחית את מספר עובדי הבק-אופיס בתחום זה.

מדובר בהקטנת הפריסה הארצית של הייעוץ ללקוחות מ-9 אתרי ייעוץ ברחבי הארץ, לשניים בלבד – בשני מטות: ברמת-גן ובחיפה. עוד נחשף כי במסגרת השינוי בנק לאומי מצמצם משמעותית את מספר היועצים הפנסיוניים שייפגשו בפועל עם לקוחות מפחות מ-30 לפחות מ-10 יועצים

קופת התגמולים של עובדי בנק לאומי