חדשות    

לאומי קארד – לקראת ההפרדות מלאומי עולה הרווח הנקי ב-10% ל-54 מיליון שקל; הריבית ללווים – 7%

לקראת ההיפרדות מבנק לאומי מציגים בלאומי קארד תוצאות טובות לרבעון השלישי.

לאומי קארד סיימה את הרבעון השלישי של 2018 עם רווח נקי של כ-54 מיליון שקל, עלייה של 10% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

ההכנסות של לאומי קארד עלו בכ-13% לכ-355 מיליון שקל.

יתרת תיק האשראי הצרכני ללקוחות פרטיים עמדה נכון לסוף הרבעון על כ-5.4 מיליארד שקל. בנטרול השפעת סיום הסכם מועדון שופרסל, גדלה יתרת תיק האשראי הצרכני בכ-17%.

מהדו"ח של לאומי קארד עולה כי הריבית הממוצעת של הלוואות שנתנה לאומי קארד עלתה ל-7% לעומת 6.9% ברבעון הקודם. ממוצע הריבית, אשר לא כולל ההלוואות לרכבים, עמדה נכון לסוף הרבעון על 8.7%. (להרחבה – הלוואות מחברות כרטיסי אשאי – האם כדאי?)

בלאומי קארד מסבירים שהעלייה העקבית בריבית ברבעונים האחרונים נובעת משינוי יזום בתמהיל התיק, המתבטא בעלייה באשראי הצרכני לצד צמצום תיק ההלוואות לרכישת רכבים יד ראשונה.

במקביל לשינוי בתמהיל ניתן לראות גם זינוק של מיליון שקל, עלייה של כ-44% בהפרשה לחובות מסופקים על אשראי. 

מנכ״ל לאומי קארד, רון פאינרו, אמר לאחר פירסום הדו"חות כי: "תוצאות הרבעון השלישי של השנה מעידות על המשך הצמיחה של החברה בהתאם לאסטרטגיה ארוכת הטווח שלנו. בחודש האחרון הובלנו בהצלחה הנפקת אג"ח ראשונה בשוק הישראלי וזהו צעד חשוב לקראת עצמאות מימונית במסגרת רפורמת שטרום. בנוסף, המשכנו להרחיב את פעילות מועדון קבוצת פוקס ואת מועדון קרנות השוטרים שמאגד עשרות אלפי אנשי ביטחון באופן שיאפשר לנו להגדיל את בסיס הלקוחות שלנו בצורה משמעותית".

לפני מספר ימים מסר בנק לאומי כי דחה את מועד הסגירה של מכירת לאומי קארד לקרן ההשקעות ורבורג פינקוס שחתמה בסוף יולי על הסכם לרכישת חברת כרטיסי האשראי לאומי קארד מהבנק בתמורה ל-2.5 מיליארד שקל. במסגרת ההסכם המקורי שנחתם ב-28 ביולי מועד הקלוזינג נקבע על שלושה חודשים מיום החתימה עם אפשרות להארכה בשלושה חודשים נוספים.

לאומי קארד גייסה 1.1 מיליון שקל בהנפקה פרטית; 500 מיליון יועברו לבנק לאומי כדיבידנד

עסקה חלומית לורבורג פינקוס; עסקה גרועה לציבור – לאומי קארד תייצר תשואה של עשרות אחוזים בשנה; אבל תחסל את האפשרות לתחרות