חדשות    

לאומי ממליצים על השקעה באפיק צמוד המדד על פני השקלי

כלכלני בנק לאומי סבורים כי מדד המחירים לצרכן לחודש מרץ עשוי לסמן מעבר הדרגתי מסביבת אינפלציה שלילית לסביבת אינפלציה חיובית נמוכה. קצב האינפלציה המתומחר בשוק האג"ח משקף הערכה זו באופן חלקי בלבד. לכן, אנו ממליצים על מתן עדיפות מה לאפיק הצמוד למדד, על פני האפיק השקלי.

ההתחזקות המשמעותית של הדולר ביחס למטבעות העיקריים בעולם במהלך השנה האחרונה, מתחילה להשפיע על הפעילות הריאלית (האטה ביצוא) וסביבת האינפלציה (ירידה במחירי היבוא) בארה"ב. התפתחויות אלו מקטינות את הסיכוי להמשך התחזקות הדולר בעולם. לאור זאת, אנו ממליצים על צמצום החשיפה הדולרית בתיקי ההשקעות. זאת ניתן לבצע, בין היתר, באמצעות גידורים.

הרכיב המנייתי בתיק ההשקעות ממשיך להיות האפיק המועדף לנטילת סיכון, למרות שרמת התמחור הכוללת באפיק גבוהה מהממוצע הרב שנתי. מומלצת חשיפה גבוהה יחסית בדגש על מניות חו"ל. בנוסף, שיפור מסויים הצפוי בפעילות הכלכלית בישראל במהלך 2015 תומך גם באפיק המנייתי בישראל.

לאפיק המזומן ותחליפיו, המהווה "כרית ביטחון" בתיק ההשקעות, חשיבות גבוהה בשמירה על רמת סיכון סבירה בתיק. מומלצת חשיפה משמעותית ואף הגדלת האחזקות באפיק זה, כרכיב מאזן לחשיפה מנייתית גבוהה. יש לבחון היטב את אלטרנטיבות ההשקעה באפיק, כיוון שהריבית המוניטארית האפסית ותוואי הריבית הגלום בשוק, מביאים לתשואה נמוכה מאוד הצפוייה ממכשירי השקעה סולידיים המהווים תחליפי מזומן. ירידה זו בפוטנציאל הרווח מול העלויות (קנייה ומכירה/דמי ניהול/שיעור הוספה) עלולה להביא, בחלק מהמקרים, לחוסר כדאיות ברכישת המוצר ו/או בהחזקתו.

בהסתכלות רחבה, התשואות לאורך העקומים המרכזיים בחו"ל נמוכות מאוד, וצפויות לעלות בהדרגה בטווח הזמן הבינוני. זאת, כתלות בשיפור בכלכלה הגלובלית, בדגש על כלכלת ארה"ב. מומלץ להימנע מאג"ח ממשלתיות של המדינות המפותחות המרכזיות (ארה"ב, גרמניה, יפן).

הם ממשיכים להמליץ על חשיפה נמוכה יחסית לאפיק הקונצרני בישראל, תוך התמקדות בדירוגים איכותיים (A+ ומעלה) ובטווח בינוני-קצר. בנוסף, אנו ממליצים על הגדלת האחזקה באג"ח בנקים במח"מ בינוני, כתחליף חלקי לאג"ח ממשלתי. זאת, עקב ההערכה שבסביבת הריביות הנוכחית, מרווח התשואה בין אג"ח הבנקים והעקום הממשלתי מהווה פיצוי לעודף סיכון האשראי שנובע מהסטה זו.

ביקושים גלובליים נמוכים לסחורות, אינם תומכים בשלב זה בעליית מחירי הסחורות. גם האפשרות של העלאת ריבית בארה"ב בהמשך השנה עלולה להמשיך ולהכביד על מחיריהן. מומלצת חשיפה ישירה נמוכה בלבד לאפיק הסחורות בתיק ההשקעות.