חדשות    

לאומי: "סביבת האינפלציה בישראל נמוכה משמעותית מהגבול התחתון של יעד יציבות המחירים"

סקירת האג"ח השבועית של דודי רזניק: "הגירעון המסחרי עשוי לרדת ב-2015 לעומת 2014 בעקבות שיעור צמיחה גבוה יותר ביצוא לעומת היבוא וצפוי להצטרף לכוחות הפועלים למיתון הפיחות בשקל"

לאומי מפרסמים הבוקר את סקירת האג"ח השבועית של דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח. על פי הסקירה, "סביבת האינפלציה בישראל נמוכה משמעותית מהגבול התחתון של יעד יציבות המחירים, כאשר בניכוי מחירי הדיור מדובר בסביבה שלילית של ממש. מצב זה מעניק לבנק ישראל פרק זמן ארוך יחסית עד להגעה לכלים תומכים בהעלאה של הריבית, אך מנגד לבנק ישראל יש מעט כלים יעילים להחזרת האינפלציה ליעד בעתיד הנראה לעין. רוב הכלים עוברים דרך ערוץ שער החליפין".

רזניק מציין בסקירתו כי השיפור בגרעון הממשלתי נמשך. השיפור והמשמעת הפיסקאלית בישראל בשנים האחרונות, צפויה לבוא לידי ביטוי בירידה של יחס חוב/תוצר. על פי מחקר של בנק ישראל, שפורסם השבוע, למשתנה זה, לצד משתנים נוספים, השפעה משמעותית על התשואות הארוכות.

עוד מציין רזניק, כי ניכרת התאוששות הדרגתית, גם אם איטית ביצוא. הגירעון המסחרי עשוי לרדת ב-2015 לעומת 2014 בעקבות שיעור צמיחה גבוה יותר ביצוא לעומת היבוא וצפוי להצטרף לכוחות הפועלים למיתון הפיחות בשקל. למרות הטבה מסוימת במגמת הציפיות בעסקים, עדין קשה למצוא מגמה של אופטימיות ממשית בקרב במגזר העסקי המקומי. השקל רשם התחזקות של כ – 3% מול סל המטבעות בחודש האחרון.

רזניק מציין כי תשואות המק"מ וריביות התל בור חזרו השבוע לגלם הסתברות מסוימת להורדת ריבית נוספת על יד בנק ישראל. הציפייה להרחבה כמותית משמעותית באירופה עלתה בעיקר על רקע ביטול רצפת שע"ח של הפרנק השוויצרי ביחס לאירו על ידי הבנק המרכזי. תשואות איגרות החוב הממשלתיות באירופה רושמות רמות שפל חדשות.

ריכוז המלצות לפעילות של לאומי: ממליצים על מח"מ אחזקות של 5 – 6  שנים; חוזרים לתת עדיפות להשקעה בשקלים הלא צמודים;  אמצע העקום השקלי, ממשיך להיות "יקר" . תלילות העקום בטווח של 5 – 10 שנים עדין גבוהה יחסית וצפויה להמשיך ולרדת. אנו ממליצים על אחזקה של האפיק השקלי הלא צמוד על ידי אחזקת אג"ח ארוך ל 7 שנים ומעלה בשילוב מזומן, החלק הקצר של העקום השקלי יקר על רקע ירידת התשואות החדה בטווח של 2 – 4 שנים לפדיוןף; בצמודי המדד אנו ממליצים על אחזקות במח"מ של  6 – 8 שנים ומעלה בשילוב רכישת מדד לשנה OTC (נסחר ב 0.35%, נמוך משמעותית מממוצע תחזיות המדד לשנה הקרובה של כלל החזאים).

בנוסף מציינים לאומי בהמלצותיהם כי: התלילות בחלק הארוך ביותר של העקום השקלי (10 – 30) ממשיכה להיות גבוהה מאוד, בעיקר ביחס לתלילות דומה בשווקי אג"ח ממשלתיים אחרים בעולם, ולמעשה נמצאת בשיא. לכן אנו ממשיכים להמליץ על רכישת ממשק 142 חלף אחזקת ממשק 324 ו ממשק 1026.