חדשות    

לאומי קארד ממשיכה לגדול בהיקף ההלוואות

לאומי קארד ממשיכה לגדול בהיקף ההלוואות

אחרי שכאל דיווחה על גידול בהיקף ההלוואות ברבעון הראשון של השנה – ראו כאן, מדווחת לאומי קארד על מגמה דומה. פשוט, לציבור אין כסף, והוא לוקח הלוואות, ואיך זה ייגמר?  כנראה שרע. בינתיים, כל העדר ממשיך לצרוך וממשיך ללוות.

תיק ההלוואות של לאומי קארד עלה ב-8% ל-4.78 מיליארד שקל, כאשר הריבית הממוצעת ירדה ל-6.1%, ריבית יחסית נמוכה שנובעת מהביטחונות הטובים של החברה – בעיקר רכבים. ככלל – ככל שהבטוחה טובה יותר, כך הבנק יכול לספק ריבית טובה יותר ללקוחות הלווים.

ההכנסות ברבעון הסתכמו ב-288 מיליון שקל, הרווח בשורה התחתונה הסתכם ב-44 מיליון שקל – אחרי נטרול המענק לעובדי החברה בעקבות מכירת ויזה אירופה.

הנהלת החברה מדווחת על  הפסדי אשראי בסך 17 מיליון שקל.  מדובר בהוצאות המייצגות  הלוואות שקיים חשש לגבי סיכויי גבייתם., והסכום הזה גדול בכ-400% מההפרשה בתקופה המקבילה. רוב הסכום נובע  מעלייה בתיק האשראי ולא בגלל סיכונים אחרים. כמו כן, ישנו קיטון בשיעורי הגבייה של החברה.

הלוואות לרכישת רכבים

שליש מהיקף האשראי של לאומי קארד הוא לרכישת רכבים, סדר גודל של 1.6 מיליארד שקל. תיק ההלוואות לרכבים צמח ברבעון הראשון ב­135 מיליון שקל, בעוד שאצל המתחרה – כאל, נרשמה ירידה בהלוואות לרכבים והיקף ההלוואות לרכבים בכלל עומד על 430 מיליון שקל.

 מענק מיוחד – עד 6 משכורות

לאחרונה  הגיעו להסכמה הוועד וההנהלה של לאומי קארד על מענק מיוחד בגובה של עד 6 משכורות לעובד. התשלום יהיה כבר בשכר הקרוב והוא נובע מרכישת ויזה העולמית את ויזה אירופה בנובמבר 2015. העסקה הזו הניבה ללאומי קארד רווח מרשים ותקבול של 380 מיליון שקל, העובדים קיבלו 26 מיליון שקל.