שוק ההון    

לבייב, בעל השליטה באפריקה מציע לקנות את אפריקה (וזו לא טעות!)

 

למניית אפריקה

לב לבייב, בעל השליטה באפריקה ישראל מציע לרכוש את הקבוצה בשיתוף מוטי בןמשה, בעל השליטה בקבוצת אלון. זה אולי נשמע אבסורד שבעל שליטה רוכש את השליטה – מה הוא רוכש מעצמו? אז זהו שאין באמת משמעות לבעל השליטה הנוכחי ואחזקתו, ובכלל – אין משמעות למניות כיום בשוק, כי מי ששולט בעצם בחברה הם מחזיקי החוב שהתמורה בגין השליטה באפריקה תעבור אליהם (כחלק מהסדר החוב).

ומכאן שההצעה מוגשת למחזיקי אגרות החוב (הגופים המוסדיים. היקף החוב דל אפריקה למחזיקי האג"ח הוא כ-2.8 מיליארד שקל, ונראה שההצעה של לבייב ובן משה, בדומה להצעות אחרות,  היא להזרמה לחברה של כמה מאות מיליוני שקלים לקופת החברה (מעל 500 מיליון שקל), במקביל לפירעון אג"ח, ובמקביל למחיקת חוב גדול.

במקביל פרסמה חברת חג'ג' כי היא הגישה הצעה לרכישת אפריקה.  החברה הנשלטת על ידי,  האחים צחי ועידו חג'ג', הגישה הצעה לא מחייבת. חג'ג' מציעה עבור אפריקה מזומן בהיקף 800 מיליון שקל, וכן מניות ואג"חים בהיקף 750 מיליון שקל שיונפקו למחזיקי האג"ח של החברה ויחליפו למעשה אג"ח קיימות בהיקף של 750 מיליון שקל. יתרת האג"ח תימחק. "ככל שהחברה, לאחר ביצוע בדיקת הנאותות, תחליט להגיש הצעה מחייבת לרכישת מניות אפריקה השקעות, החברה תפעל לגיבוש העסקה באופן שיבטיח כי סיכון האשראי של החברה לא ייפגע, לרבות קבלת דירוג אינדיקטיבי מהחברה המדרגת לפיו דירוג האשראי של החברה וסדרות אגרות החוב שלה לא יירדו מהדירוג הנוכחי בעקבות העסקה, ובאופן שהעסקה לא תפגע ביכולת הפרעון של החברה אל מול בעלי החוב הקיים והעתידי של החברה" – כך מוסרת חג'ג' בהודעה. כך או אחרת, ההצעה הזו מסתכמת לסך של 1.3 מיליארד שקל, ומבטאת תספורת של כ-55% על הערך המתואם של החוב.

הסדרי החוב של אפריקה