שוק ההון    

לודז'יה רוטקס רוכשת נכס באנגליה בתמורה ל-3 מיליון פאונד

לודז'יה רוטקס השקעות שבשליטת משפחת רוטלוי ממשיכה להרחיב את ההשקעות שלה בנדל"ן בחו"ל.

לודז’יה התקשרה עם חברה בריטית העוסקת באיתור וייזום פרויקטים של נדל"ן בבריטניה. בהסכם המסגרת שנחתם בין החברות הוחלט על הקמת מיזם משותף שמטרתו לבצע פעילות בתחום הנדל"ן בבריטניה, בין היתר איתור והסבת בנייני משרדים ליחידות דיור להשכרה.

השותפים המקומיים יציעו ללודזיה להשתתף בכל עסקה פוטנציאלית בתחום הפעילות האמור וכל עסקה שהצדדים יסכימו על ביצועה תבוצע על פי עקרונות הסכם המסגרת. כל פרויקט יפעל כישות משפטית נפרדת שתתאגד בבריטניה ותוחזק על ידי שני הצדדים בהתאם לשיעור השקעתם.

לודזיה תשקיע בפרויקט 75-80% מההון העצמי הנדרש ולא יותר ממיליון פאונד, והשותפים ישקיעו את היתרה. השקעת החברה והשותפים המקומיים תהיה בצורת הלוואה אשר תישא ריבית שנתית של 5% ותשולם באופן רבעוני החל מהשלב בו הפרויקט יתחיל להניב הכנסות.

כל צד יעמיד את הבטחונות הדרושים מגופים פיננסים לשם ביצוע הפרויקט.

החברה והשותפים המקומיים כבר הסכימו על ביצוע עסקה לרכישת נכס בלונדון הכולל 28 יחידות דיור ו-4 חנויות בקומת הכניסה, בשטח כולל של 775 מ"ר ובסכום כולל של כ-3 מיליון פאונד. למיטב ידיעת החברה נכון למועד חתימת ההסכם, ה-NOI הכולל מהנכס עומד על שיעור של 8% בתפוסה מלאה.

באפריל חתמה לודז'יה על הסכם מסגרת לשיתוף פעולה לקידום עסקאות משותפות של רכישה, פיתוח, השכרה, הפעלה, ניהול, השבחה ומכירה של נכסי נדל"ן במדינת קונטיקט, ארה"ב, במסגרתו הוחלט על הקמת חברת אחזקות משותפת, שהחברה מחזיקה ב-80% ממנה. החברה המשותפת הקימה חברת בת ייעודית אשר רכשה ביום ביולי 107 יחידות דיור להשכרה בשלושה מתחמים שונים בעיר CT, Haven New ,בשטח כולל של כ-202 אלפי SF, בתמורה לכ-2.10 מיליון דולר.

בנק הפועלים – רווח של 950 מיליון שקל ברבעון