שוק ההון    

לודן מחסלת הפעילות בהולנד. מחקה 25 מיליון שקל

מעודכן ל-01/2019

זאת בעקבות בקשה לפשיטת רגל של החברה הכלולה וקשיי רגולציה בהולנד

הגירעונות הגדולים בפעילות הביוגז של לודן בהולנד  והארגון מחדש של התחום באירופה נותנים את אותותיהם    בדיווח של החברה  על היקשרות למכירת פעילות הביוגז בהולנד. ההשקעה שהחלה ב-2015, מחקה מיליוני דולרים, רובם בשנת 2018, ועתה מסתיימת לאחר שהחברה הכלולה בהולנד הגישה בקשה לפשיטת רגל. לודן בודקת כעת את  חלופת המכירה או המשך תפעול בחברה הייעודית Groen Gas Almere, בהולנד ת.

לפי הדיווח, החברה הכלולה בהולנד התקשרה בהסכם עקרונות מחייב למכירת החזקותיה וזכויותיה בשתי חברות פרויקט יעודיות המפעילות מתקני ביוגז בהולנד לשותפה שלה במתקנים אלו.  גם החברה הבת בהולנד Agro Hensbroek יזמה בדצמבר האחרון הליך של חדלות פירעון מרצון משלה  והגישה בקשה לפשיטת רגל, מכיוון שלא ניתן יהיה להפוך את המתקן לרווחי בעתיד נוכח הרגולציה.

זו חברת פרויקט שהוקמה לפני כ-5 שנים עם שותפים מקומיים בהולנד לצורך ייזום מתקן ביוגז להפקת גז מפסולת חקלאית ומכירתו לרשת הולכת הגז הטבעי הארצית של הולנד. הבקשה לפשיטת הובילה למחיקה של 3.6 מיליון שקל בדוחותיה הכספיים, ובסך הכל מחקה לודן כ-25 מיליון שקל על הכל הפעילות.

תוצאות פעילות הביוגז לא עמדו בציפיות וביעדים של החברה עצמה, ואף החלו לגרום הפסדים שהשפיעו מאוד על התוצאות של החברה הכלולה Agro Giethoorn, עד  פשיטת רגל כאמור ושינוי ארגוני בפעילות הביוגז באירופה. לודן מכרה את כלל האחזקות בחברה הייעודית (Agro Giethoorn (40% לשותף התפעולי במיזם.

את תשעת  החודשים הראשונים של 2018 סיימה לודן עם  הפסד של 2.8 מיליון שקל לעומת רווח של 7.6 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנה שעברה. ברבעון השלישי החברה רשמה ירידה בהכנסות לעומת הרבעון השני ל-130 מיליון דולר בלבד.

לודן מוחקת 3.6 מיליון שקל בדוחות בגלל הפסדיה החברה ההולנדית

לודן