שוק ההון    

לידר – "בזק תפסיק לחלק דיבידנדים בשנתיים הקרובות"

בזק שהיתה המחלקת הגדולה ביותר של דיבידנדים, תחדל לחלק – כך מעריכים האנליסטים של לידר שוקי הון.

החברה שהיתה פרת מזומנים העבירה ב-12השנים האחרונות, מאז רכישת השליטה בידי קבוצת סבן ארקין איפקס, ואחר כך אלוביץ, דיבידנד מצטבר העולה על 20 מיליארד שקל!

אבל עכשיו על רקע ההרעה בתוצאות, המינוף הגבוהה, והרגולציה שהולכת לפגוע בשורה של רופורמות, החברה עשויה להפסיק את חלוקת הדיבידנד. השאלה מי ירצה לקנות אותה בסטטוס כזה?

לפני כשנה שינתה החברה את מדיניות הדיבידנד ממחלוקה של 100% מהרווח ל-70%. אך נראה שהחברה צריכה את הכסף בקופה, ואפ תתקבל החלטה לא לחלק היא בהחלט נכונה.

בשבוע שעבר הזהירה בזק מפני אפשרות של ירידת ערך מהותית בחברות-הבנות, ובפרט חברת הלוויי. בתגובה, הפחיתה חברת הדירוג מידרוג את דירוג החוב של ביקום, בעלת השליטה בבזק. בתגובה צנחו מניות ביקום (בי קומיוניקשיין) ומניית בזק.

במידרוג טענו כי הדיבידנד ב-2019 יתאפס, על רקע הפחתות והפרשות שבזק תרשום ושיאפסו למעשה את הרווח הנקי של בזק ב-2018. במידרוג סברו שבזק תחזור לחלק דיבידנד ב-2020. בלידר שוקי הון, חושבים שגם ב-2020 לא יהיה דיבידנד.

סבינה לוי, מנהלת המחקר בבזק כתבה – "בזק הודיעה לאחרונה על רישום הפרשה מהותית לפרישה מוקדמת של עובדי התחום הקווי בדוחות הרבעון הרביעי של 2018, בהיקף של כחצי מיליארד שקל. ההפרשה תאפס את הרווח של הקבוצה למחצית השנייה של 2018. כמו כן, בזק צפויה לבצע ברבעון מחיקה מהותית (מאות מיליוני שקלים) בגין ירידת ערך של yes" היקף ההפרשה בגין ירידת הערך של yes עלול להגיע ל-500-800 מיליון שקל, ואולי אף יותר. נראה כי בשנים 2019 ו-2020 לא תחלק בזק דיבידנדים".

במצב שנוצר, ייתכן מאוד שלא יהיה רוכש שיהיה מעוניין בבזק, ובכלל – הסיכוי של אינטרנט זהב החברה בראש הפירמידה למכור את בי קום לפי מחיר של 31 שקל ומעלה, כפי שהוערך תחילה, יורד במקביל לירידה במניית בזק. המחיר הזה אמור להבטיח את החזר החוב באינטרנט זהב, והמחיר בשוק – 65 אגורות מעיד שהשוק לא מאמין. בפועל, יש סיכוי טוב שהחברה תלך להסדר חוב מול מחזיקי האג"ח.