חדשות    

לידר: "בנק ישראל עשוי להוריד שוב את הריבית"

יונתן כץ וכלכלני לידר מפרסמים סקירה שבועית: "צופים מדד של (0.6%-) בפברואר על רקע הוזלה במחירי הדלקים והחשמל"

על פי כלכלני לידר, שיפור באופטימיות של משקי הבית צפוי להביא לגידול בצריכה הפרטית.  התעשיינים מדווחים על שיפור בהזמנות. בלידר מציינים בנוסף, כי אומדן הגידול ביצוא, בצריכה הפרטית ובהשקעות בנכסים קבועים עודכנו כלפי מעלה ברבעון ד'. בנוסף, נתוני סחר חוץ (במונחים ריאליים) מצביעים על מגמת התרחבות ביצוא.

לידר מציינים כי מספר גופים מעדכנים את תחזית הצמיחה כלפי מעלה, כולל משרד האוצר והתאחדות התעשיינים. כמו כן, מסתמן גידול בעודף בחשבון השוטף ל-3% תוצר, מגמה התומכת בייסוף בשקל. כלכלני לידר מתייחסים בנוסף לאינפלציה, וכותבים בסקירתם כי "למרות הפיחות בשקל מול הדולר, אין סיבה לעדכן את תחזית האינפלציה שלנו. השקל יוסף מול היורו כאשר היבוא מאירופה מהווה 34% מסך היבוא". בלידר מוסיפים: "אנו צופים מדד של (0.6%-) בפברואר על רקע הוזלה במחירי הדלקים והחשמל".

כמו כן, מתייחסים כלכלני לידר למדיניות המוניטארית וכותבים כי גברו הסיכויים להורדת ריבית נוספת: "לאחר ייסוף של 1.4% (מול סל המטבעות) מאז הורדת הריבית, נותר פיחות של 1%. במידה ומדד פברואר לא יפתיע כלפי מעלה ומגמת הייסוף תימשך, בנק ישראל צפוי לפעול להחלשת המטבע, כולל סוג של הרחבה כמותית".