חדשות    

לידר: "הציפייה להעלאת ריבית הפד מורידה לחץ מבנק ישראל"

בית ההשקעות מפרסם סקירה מאקרו כלכלית שבועית: "האינפלציה עושיה להפתיע כלפי מעלה השנה על רקע השפעת הפיחות בשקל, עלייה צפויה בשכר במשק והמשך התייקרות של מחירי הדיור"

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר את סקירת המאקרו השבועית של בית ההשקעות.

כלכלני לידר כותבים בסקירתם כי השיפור של ממש שנרשם בתעסוקה בארה"ב מגביר את הסיכוי להעלאת ריבית הפד בחודש יוני. לידר מציינים כי הציפייה להעלאת ריבית הפד כבר בעוד מספר חודשים הביאה לייסוף בדולר ולעליית תשואות ביום שישי.

בלידר סבורים כי מגמה זו מורידה לחץ מבנק ישראל להורדת ריבית נוספת, אם כי אפשרות זו קיימת במידה וייסוף השקל יתחדש, כפי שארע בשוודיה.

כמו כן, מציינים לידר כי האינפלציה עושיה להפתיע כלפי מעלה השנה על רקע השפעת הפיחות בשקל, עלייה צפויה בשכר במשק  והמשך התייקרות של מחירי הדיור.
לידר מתייחסים בנוסף לנתוני המאקרו שפורסמו בארץ, מהם עולה כי מסתמן שיפור של ממש ברמת האמון הצרכני בחודש פברואר. להערכת לידר, שיפור זה באופטימיות של משקי הבית נובע מירידה ביוקר המחייה (מחירי האנרגיה בפרט) ושיפור במצב התעסוקה במשק. בלידר מציינים כי במידה ומגמה זו תימשך, צפויה האצה בצריכה הפרטית.

בנוסף מציינים כלכלני לידר, כי השבוע יתפרסמו שורה של נתונים חשובים: סחר חוץ, החשבון השוטף, ומדדי אמון (צרכני ועסקי).

באשר לאינפלציה כותבים לידר כי לאור הורדת הריבית והפגנת נחישות על ידי בנק ישראל, העלינו את תחזית האינפלציה. לידר סבורים כי צפויה אינפלציה של 0.9% ב-12 החודשים הקרובים. לאחר פרסום מדד פברואר האינפלציה ב-12 החודשים הקרובים תעלה ל-1.4% .

מדד חודש מרץ צפוי לעלות ב-0.5% ויושפע מהתייקרות של 6.2% במחירי הדלקים. מגמת הפיחות בשקל על רקע התחזקות הדולר בעולם תומכת בעלייה באינפלציה.

באשר למדיניות מוניטארית כותבים לידר כי במידה ושע"ח יחזור ויתחזק ב-2%-3% מול הסל, תתכן הורדת ריבית נוספת. הנגידה פלוג משדרת נחישות בניסיון למנוע ייסוף חד בשקל.  בנק ישראל רכש 1.045 $ מיליארד בינואר, 245 $ מיליון בנטרול השפעת הגז.