חדשות    

לידר: "התחזית שלנו למדד המחירים לצרכן ביולי אוגוסט נמוכה מהקונצנזוס"

יונתן כץ וכלכלני לידר: "התחזית שלנו לאינפלציה ביולי אוגוסט נמוכה מהקונצנזוס; התחזית שלנו לוקחת בחשבון את הייסוף שחל בשקל והירידה הניכרת במחירי הנפט"

מסתמן שיפור באופטימיות בסקטור העסקי, בפרט בענפי הבנייה, השירותים והתיירות. כך מציינים הבוקר יונתן כץ וכלכלני לידר בסקירת מאקרו שבועית שמפרסם בית ההשקעות. לידר מציינים כי בתעשייה מסתמן דשדוש עם ירידה בהזמנות, גם ליצוא וגם לשוק המקומי.

לידר מוסיפים כי השכר הממוצע כמעט ולא הושפע מעדכון שכר מינימום, למעט בסקטור הציבורי. כמו כן, נרשמהעלייה חדה בגביית מע"מ מקומי מהווה אינדקטור חיובי לצריכה הפרטית בחודש יוני.

לידר שוקי הון מתייחסים למדד המחירים לצרכן, וכותבים: "אנו צופים מדד של 0.2% בחודש יוני, 0.1% ביולי, ואפס באוגוסט (ואולי 0.1% -). התחזית שלנו לאינפלציה בחודשים יולי אוגוסט נמוכה מהקונצנזוס. התחזית שלנו לוקחת בחשבון את הייסוף שחל בשקל והירידה הניכרת במחירי הנפט. הנעלם הגדול הינו עד כמה התקרבות לתעסוקה מלאה תשפיע על האינפלציה.

לידר מתייחסים בנוסף למדיניות המוניטארית וכותבים: "בנק ישראל רכש 1.95 מיליארד דולר בחודש יוני בניסיון להאט את הייסוף בשקל. בנק ישראל מנסה "לקנות זמן" עד להעלאת ריבית בארה"ב. במידה והאינפלציה תפתיע כלפי מטה חודשיים רצוף, הריבית עשויה לרדת.

בעולם: מדד מנהלי הרכש בארה"ב (ISM), מצביע על התרחבות עם גידול בהזמנות, גם בתעשייה וגם בענפי השירותים. בסוף החודש צפוי תיקון של גורמי עונתיות בנתוני התוצר בארה"ב אשר צפוי להביא לעדכון כלפי מעלה. קרן המטבע הורידה את תחזית הצמיחה הגלובלית השנה ל – 3.3% (מ – 3.5%) אך ממשיכה לצפות 3.8% ב – 2016 .

לידר מציינים כי התקדמות לקראת הסכם בין יוון ו – EU תרמה להתחזקות היורו ולעליית תשואות בארה"ב. בנוסף כותבים לידר כי אחזקות במניות מהוות פחות מ – 15% מסך הנכסים הפיננסיים של משקי הבית הסינים.