חדשות    

לידר: "למרות המשך הדפלציה והירידה בציפיות האינפלציה – מחר צפויה יציבות בריבית"

בסקירת מאקרו שמפרסם הבוקר בית ההשקעות, צוינו לטובה נתוני המאקרו של החודשים האחרונים: "לפי הניתוח שלנו, השפעת השינוי בשע"ח מורגשת בפיגור של עד שנה, כך שסביר להניח שהאינפלציה תפתיע כלפי מעלה בשנת 2015"

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית, בה נכתב כי נתוני המאקרו של החודשים האחרונים מצביעים על האצה בפעילות בייצור התעשייתי, בייצוא ובצריכה הפרטית. עקב כך, לידר סבורים כי מחר צפויה יציבות בריבית, למרות המשך הדפלציה והירידה בציפיות האינפלציה. כלכלני לידר כותבים הבוקר: "לפי הניתוח שלנו, השפעת השינוי בשע"ח מורגשת בפיגור של עד שנה, כך שסביר להניח שהאינפלציה תפתיע כלפי מעלה בשנת 2015". בנוסף, נכתב בסקירה כי נתוני המאקרו בארה"ב ממשיכים להיות חיוביים, אך החולשה באירופה, סין ויפן (והמשך הרחבה מוניטארית) מקשה על עליית תשואות בארה"ב.

בנוגע למדיניות המוניטארית כותבים בלידר, כי לאור השיפור בפעילות הכלכלית, אין הצדקה להורדת ריבית מחר. בנק ישראל מבין שהדפלציה בישראל לא נובעת מהיעדר ביקושים מקומיים. חלק גדול מהירידה באינפלציה הצפויה (בשוק ההון ובקרב החזאים) נובעת מהוזלות מתוכננות על ידי הממשלה, ולא גורמי מאקרו. בנק ישראל לא צפוי להעלות את הריבית לפני 2015, כחצי שנה לאחר הפד.