חדשות    

לידר מעדכנים מטה את תחזית מדד אוגוסט ל-(0.1%-) על רקע ירידה במחירי הנפט בעולם

לידר שוקי הון מעריכים כי צפויה אינפלציה נמוכה בחודשי הקיץ ומעדכנים מטה את תחזית מדד אוגוסט ל-(0.1%-) על רקע ירידה במחירי הנפט בעולם

למדד המחירים המעודכן

 

לידר שוקי הון מעריכים כי צפויה אינפלציה נמוכה בחודשי הקיץ, ומעדכנים מטה את תחזית מדד אוגוסט מ-0.0% ל-(0.1%-), על רקע ירידה במחירי הנפט בעולם. יונתן כץ מלידר צופה אינפלציה של 0.2% ביוני, 0.1% ביולי, 0.1%- באוגוסט ו-0.7% ב-12 החודשים הקרובים.

לידר מציינים בסקירתם כי מדד חודש יולי יושפע מהגורמים הבאים: ראשית, ירידה עונתית במחירי ההלבשה בשיעור של כ- 8%. כמו כן, תשפיע עלייה עונתית במחירי השכירות (דירות בבעלות) בשיעור של 0.9% (0.7% בסך הכול סעיף הדיור). כמו כן, עלייה עונתית במחירי נסיעות לחו"ל + השפעת הייסוף = 2.5%. עלייה עונתית במחירי הבראה ונופש. ירידה מתונה במחירי המזון ( 0.2%-) על רקע הוזלה של חלק ממוצרי החלב ב- 4.6% מאמצע החודש. בנוסף יושפע ע"י יציבות כמעט במחירי הדלקים ( 0.15%+).

כאמור, תחזית מדד אוגוסט עודכנה ל- -0.1% (מ 0.0%-) על רקע ירידה במחירי הנפט בעולם. לידר מעריכים כי המדד יושפע מהגורמים הבאים: ירידה עונתית במחירי ההלבשה בשיעור של כ- 5.2%; עלייה עונתית במחירי השכירות (דירות בבעלות) בשיעור של 0.7% (0.6% בסך הכול סעיף הדיור); ירידה עונתית מתונה במחירי נסיעות לחו"ל בשיעור של 0.8%; כמו כן, יושפע מעלייה עונתית במחירי הבראה ונופש בשיעור של 11%; ירידה מתונה במחירי המזון ( 0.3% -) על רקע הוזלה של חלק ממוצרי החלב ב-4.6% מאמצע החודש יולי, מנגד מסתמנת התייקרות במחירי העוף; בנוסף יושפע ע"י ירידה חדה במחירי הדלקים בשיעור של 4% (בשל ירידה של כ- 12% במחיר הנפט בעולם וייסוף קל בשע"ח של השקל/דולר).

בנוסף מציינים לידר כי החולשה ביצוא התעשייתי מתחזקת: "ברבעון ב' הייצוא התעשייתי ירד ב- 24% בקצב שנתי, זאת לאחר ירידה של 10% ברבעון א' (במונחים דולריים). כזכור, לפי נתוני החשבונאות הלאומיים הייצוא התעשייתי ירד ב- 1% ברבעון א' במונחים ריאליים (הפער נובע מירידה חדה במחירי היצוא בדולרים). ברבעון ב' היצוא של ענפי הטכנולוגיה העלית עלה ב- 1.6% בלבד לאחר
גידול של 20% ברבעון א'. השביתה בכי"ל גרמה לירידה ביצוא כימיקאלים ברבעון ב' של 17% לאחר ירידה של 18% ברבעון א' (לא בקצב שנתי). בנק ישראל הבחין ביציבות ביצוא למעט כימיקלים, לפחות עד חודש מאי. בחודש יוני חלה ירידה גם ביצוא למעט כימיקלים (ראה גראף). מסתמנת ירידה גם בענף התרופות.

לידר מציינים בנוסף כי ברבעון ב' יבוא חומרי הגלם ירד ב- 11% (לאחר ירידה של 4.5% ברבעון א'), אינדיקטור מוביל להתמתנות בייצור התעשייתי ברבעון הבא. היבוא של מוצרי צריכה (למעט כלי תחבורה) עלה ב- 8% ברבעון ב', כאשר הצריכה הפרטית ממשיכה להיות הקטר העיקרי לצמיחה.

"נתוני סחר חוץ מצביעים על המשך צמיחה מתונה ברבעון ב', ואנו צופים צמיחה מתונה סביב 2% ברבעון ב' (ואולי מעט נמוך מזה), לאחר 2.1% ברבעון א'", מסכמים לידר.

לידר תחזית מדד המחירים לצרכן יוני עד אוגוסט 2015

לידר תחזית מדד המחירים לצרכן יוני עד אוגוסט 2015