חדשות    

לידר: "האינפלציה ב-12 החודשים הבאים צפויה להגיע ל-1%"

כלכלני לידר מעריכים כי "מציאות של תשואות נמוכות יותר בישראל לעומת ארה"ב הגיונית בהתחשב לאפשרות להורדת ריבית נוספת בישראל"

למדד המחירים המעודכן

יונתן כץ וכלכלני לידר שוקי הון מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו שבועית. לידר מתייחסים לנתוני המאקרו המקומיים, ומציינים כי נתוני סחר החוץ מצביעים על התרחבות מתונה בייצוא, סקרי הציפיות בתעשייה מביעים יותר אופטימיות עם עלייה בהזמנות. יחד עם זאת, מציינים לידר כי מגמת הייסוף בשקל וחשש להמשך הדפלציה יוצרים לחץ על בנק ישראל "לפעול", בדומה לשוודיה ודנמרק.

לידר מציינים כי  נמשכת ההתאוששות בתיירות לאחר השפל של "צוק איתן", וכותבים בסקירתם כי "בשל הייסוף החד בשקל הורדנו את תחזית הצמיחה שלנו ל – 3.5% (מ-3.7%). לידר מציינים בנוסף כי "מציאות של תשואות נמוכות יותר בישראל לעומת ארה"ב הגיונית בהתחשב לאפשרות להורדת ריבית נוספת בישראל".

בנוסף מתייחסים לידר שוקי הון לאינפלציה, וכותבים כי "עדכון משקולות המדד החל מינואר מקטין את משקל הדיור, סעיף אשר צפוי לדחוף את האינפלציה כלפי מעלה". לידר מוסיפים כי תחזית האינפלציה עודכנה ל – 0.44% בשנת 2015 , זאת בעיקר עקב הייסוף בשקל. בנוסף, מתעצמת התחרותיות בענף התקשורת. כלכלני לידר סבורים כי "לאחר פרסום מדד ינואר האינפלציה ב – 12 החודשים הבאים צפויה להגיע ל – 1.0%".

באשר למדיניות מוניטארית כותבים לידר כי "ההסתברות לצעד מוניטארי מרחיב ברבעון א' עלתה ל – 40% . הנימוקים: יסוף חד בשקל, סביבת אינפלציה נמוכה והמשך ציפיות לאינפלציה נמוכה". לידר מוסיפים כי "הורדת ריבית צפויה במקרה ולא תחול עלייה משמעותית בציפיות האינפלציה לכיוון 1% + בסוף רבעון א' (לאחר שני מדדים מאד נמוכים בינואר-פברואר). הדילמה של בנק ישראל צפויה להיות קשה במידה ותחול האצה בפעילות הכלכלית".