חדשות    

למה בנק לאומי ממזג את לאומי למשכנתאות?

בנק לאומי למשכנתאות יהפוך להיות זרוע בתוך בנק לאומי. המיזוג, יאפשר לקבוצת לאומי ליהנות מהסינרגיה התפעולית ולחסוך כ-20 מיליון שקל בשנה. המיזוג צפוי להיות מושלם עד סוף השנה. שוקי בורשטיין, מנכ"ל לאומי למשכנתאות יוביל את המהלך ויעמוד בראש מערך המשכנתאות של קבוצת לאומי. מערך המשכנתאות יתבסס על המבנה הארגוני של לאומי למשכנתאות ויכלול 110 נציגויות של יועצי משכנתאות וכ-500 עובדים.

המיזוג של לאומי למשכנתאות, הוא בהמשך למהלך דומה של כל הבנקים האחרים (מיזוג לתוך החברה האם). בנק הפועלים היה הראשון שמיזג את משכן (בנק למשכנתאות של הפועלים), כשבהמשך מיזג מזרחי את טפחות  והבינלאומי את הבינלאומי למשכנתאות. לאחרונה, גם דיסקונט הודיע כי ימזג את דיסקונט משכנתאות לתוכו.

יתרון נוסף (מעבר לסינרגיה) שבמיזוג לאומי למשכנתאות לתוך לאומי הוא המידע שיזרום מלאומי משכנתאות ללאומי. מדובר בלקוחות רבים שבלאומי אין עליהם מידע (אנשים שלקחו משכנתאות מבנק לאומי למשכנתאות אבל לא מנהלים חשבון בלאומי) ועשויים להפוך ללקוחות פוטנציאלים של הבנק.

לאומי למשכנתאות הוא השלישי בגודלו במערכת האשראי למשכנתאות. הבנק מהווה 23% מסך האשראי הניתן בשוק המשכנתאות כאשר היקף האשראי שלו מוערך ב-55 מיליארד שקל.