חדשות    

מארק צוקרברג: "אני מצטער. אני הקמתי את פייסבוק, אני מנהל אותה, ואני אחראי למה שקורה פה"

פייסבוק עשתה את מה שאסור היה לה לעשות – היא פגעה בפרטיות הגולשים. אגב, זו לא עבירה כל כך גדולה, כולם מעבירים קוקיז/ מידע על הגולשים באתרים שלהם – זה חלק מההכנסות הפרסום שלהם, אפילו מרכיב משמעותי. אבל הרוב הגדול מעביר סוג של מידע גולמי – כתובת IP. פייסבוק העבירה הרבה יותר מזה – היא העבירה  מידע מאוד מפורט על הגולשים שלה, וזו טעותה הגדולה, אם כי, לא ברור כלל אם היא עברה על החוק.

על כל פנים, מארק צוקרברג, המייסד והמנכ"ל של פייסבוק התנצל בכמה הזדמנויות, והנה ההתנצלות מול הקונגרס.

"אנחנו עומדים בפני מספר נושאים חשובים הקשורים לפרטיות, אבטחה ודמוקרטיה, ויהיו לכם שאלות קשות להפנות אליי בצדק. לפני שאדבר על הצעדים שננקוט כדי לטפל בהן, אני רוצה לדבר על איך הגענו עד כאן, עד למצב הנוכחי.

"פייסבוק היא חברה אידיאליסטית ואופטימית. לאורך רוב שנות קיומנו, התמקדנו בדברים הטובים לאנשים דרך חיבור בין אנשים. ככל  שפייסבוק גדלה, אנשים בכל מקום קיבלו כלי חדש ועוצמתי להישאר מחוברים לאהוביהם, למשפחה ולחברים, להשמיע את קולם ולבנות קהילות ועסקים.

"רק לאחרונה ראינו את תנועת #metoo ואת צעדת החיים שאורגנו, לפחות חלקית, בפייסבוק. אחרי הוריקן הארווי, אנשים גייסו מעל 20 מיליון דולר לכספי סיוע. ויותר מ-70 מיליון עסקים קטנים משתמשים כיום בפייסבוק כדי לגדול וליצור מקומות עבודה.

"אבל ברור שלא עשינו מספיק כדי למנוע מאותם כלים לשמש גם באופן פוגע. זה נכון לגבי פייק ניוז, התערבויות חיצוניות במערכות בחירות ופרסום דברי נאצה. לא הסתכלנו באופן מספיק נרחב על האחריות שלנו, וזו הייתה טעות גדולה. זו הייתה טעות שלי ואני מצטער. אני הקמתי את פייסבוק, אני מנהל אותה ואני אחראי למה שקרה פה".