חדשות קרנות נאמנות    

מגדל מיזגה שתי קרנות; דמי הניהול של הקרן הנקלטת הוכפלו לשיעור של 0.59%

מאייר: אורקה

מגדל קרנות נאמנות מדווחת כי מגדל (1D) נקוב $ קצר פלוס (להלן: "הקרן הנקלטת") מוזגה לתוך מגדל (0D) ממשלת ישראל דולרית $  (להלן: "הקרן הקולטת").

המיזוג בוצע לאחר שהדירקטוריון של מנהל הקרן, הנאמן של הקרנות המתמזגות, יובנק חברה לנאמנות בע"מ, ורשות המסים אישרו את המיזוג.

בהתאם לאישור רשות המסים לתכנית המיזוג, העברת נכסי הקרן הנקלטת לתוך הקרן הקולטת אגב המיזוג וכן המרת יחידות הקרן הנקלטת ביחידות הקרן הקולטת אגב המיזוג לא יחויבו במס. הנאמן פיקח על המיזוג. מנהל הקרן העביר את נכסי הקרן הנקלטת לחשבון הקרן הקולטת והמיר את יחידות הקרן הנקלטת ליחידות בקרן הקולטת, באופן ששווי היחידות לאחר המיזוג, בידי מי שהחזיק ערב המיזוג ביחידות של כל אחת מהקרנות המתמזגות לא השתנה כתוצאה מן המיזוג. מנהל הקרן לא המיר במזומנים שברי יחידה שנוצרו עקב המיזוג, אולם יכול ושברי היחידה האמורים הומרו במזומנים על ידי המפיצים בהתאם לנהלים כפי שקיימים אצל כל מפיץ.

במועד ביצוע המיזוג פקעו הסכם הקרן והתשקיף של הקרן הנקלטת, בוטלו יחידות הקרן הנקלטת והקרן הנקלטת אינה קיימת עוד. הסכם הקרן וכן התשקיף של הקרן הקולטת נשארו בתוקף לאחר ביצוע המיזוג. בעקבות ביצוע המיזוג לא חל שינוי במספר היחידות ובשווי היחידות בידי מי שהחזיק יחידות בקרן הקולטת ערב המיזוג.

דמי הניהול בקרן מגדל (1D) נקוב $ קצר פלוס (להלן: "הקרן הנקלטת") עמדו לפני המיזוג על 0.29%.
דמי הניהול בקרן מגדל (0D) ממשלת ישראל דולרית $  (להלן: "הקרן הקולטת") עמדו לפני המיזוג על 0.59%.

מכאן, שעבור מחזיקי מגדל (1D) נקוב $ קצר פלוס מדובר בהעלאת דמי ניהול לשיעור כפול מהשיעור הנוכחי – מ-0.29% לשיעור של 0.59%.

להלן מובאים מחירי הפדיון של יחידות הקרנות המתמזגות ליום 03.08.2015:
מחיר הפדיון של מגדל (1D) נקוב $ קצר פלוס: 106.79.
מחיר הפדיון של מגדל (0D) ממשלת ישראל דולרית $:  94.32.
מכאן שיחס ההמרה בין יחידות הקרנות המתמזגות במועד ביצוע המיזוג היה כדלקמן: כל יחידה במגדל (1D) נקוב $ קצר פלוס הקנתה למחזיק בה 1.1322095 יחידות במגדל (0D) ממשלת ישראל דולרית $.

להלן מובאים פרטים בדבר הקרן הקולטת:
– עיקרי מדיניות ההשקעות הנוכחית של הקרן הקולטת:
(א) (1) החשיפה לאגרות חוב שהונפקו על ידי ממשלת ישראל ו/או בערבותה, הצמודות לדולר או הנקובות בדולר לא תפחת מ-75% מהשווי הנקי של נכסי הקרן, ובלבד שהחשיפה לאגרות חוב הנסחרות בחו"ל לא תפחת מ-50% מהשווי הנקי של נכסי הקרן.
(2) לפחות 85% מהשווי הנקי של נכסי הקרן יהיו הנכסים המפורטים להלן, כולם או חלקם:
(א) אגרות חוב שהוצאו בידי מדינת ישראל, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונן אינה עולה על שנתיים או ששיעור הריבית שהן נושאות נקבע מחדש אחת לשנה לפחות.
(ב) אגרות חוב שדורגו בידי חברה מדרגת בדירוג הגבוה ביותר בסולם הדרגות שקבעה, שיתרת התקופה עד למועד שנקבע לפדיונן אינה עולה על שנתיים.
(ג) מזומנים ופיקדונות לזמן קצוב.
בסעיף זה: "אגרות חוב" – למעט אגרות חוב הניתנות למימוש או להמרה לניירות ערך אחרים.
(3) לא תהיה בקרן חשיפה למניות.
(4) החשיפה למטבע חוץ לא תעלה על 120% מהשווי הנקי של נכסי הקרן ולא תפחת מ-75% מהשווי  הנקי של נכסי הקרן.
(5) לא תהיה בקרן חשיפה לאג"ח שאינן בדירוג השקעה.
(6) לפחות 90% מהשקעות הקרן יהיו בנכסים שההכנסה מהם היתה פטורה ממס אילו התקבלה בידי תושב חוץ.
(7) הקרן היא קרן בלתי מוגבלת בניירות ערך חוץ.
כפוף לאמור לעיל ולהוראות כל דין רשאי מנהל הקרן להשקיע את אמצעי הקרן על פי שיקול דעתו המוחלט, והוא מוסמך גם לקבוע את סכום המזומנים שיכללו בנכסי הקרן מעת לעת.
(האמור בס"ק (א) לסעיף זה לעיל כפוף לס"ק (ב) לסעיף זה להלן).
(ב) חריגה של השקעות הקרן ממדיניות ההשקעות של הקרן לא תחשב כהפרת החובה להשקיע את נכסי הקרן בהתאם למדיניות זו, אם נתקיימו התנאים הקבועים בדין או בהוראות רשות ניירות ערך לפיהם לא יראו בחריגה זו הפרת הוראות הדין.
– מאפיינים של הקרן הקולטת השונים ממאפייני הקרן הנקלטת:
(א) השכר בפועל של מנהל הקרן הינו: 0.59% מהשווי הנקי השנתי הממוצע של נכסי הקרן.
(ב) נכס הייחוס של הקרן הינו Israel 5.5% 2016 (אגרת חוב של ממשלת ישראל הנסחרת בחו"ל, נקובה בדולר, המשלמת ריבית שנתית של 5.5% ואשר מועד פדיונה הינו בנובמבר 2016).
(ג) פרופיל החשיפה למניות של הקרן הינו 0.
(ד) הקרן פטורה מעמלות למעט עמלות בגין עסקאות בנגזרים פיננסיים בחו"ל, עמלות בגין עסקאות במניות ובאופציות על מניות הנסחרות בחו"ל ומרווח דמי השאלה.
(ה) השווי הנקי של נכסי הקרן ליום 03.08.2015:  18,543,802.18 ש"ח.