הרהורי בורסה    

מגדל עלית – ככה לא בונים דירות!

מגדל עלית

מגדל עלית הוא פרוייקט הדגל של מצלוואי. לחברה הנסחרת בבורסה יש 60% מהפרוייקט שנמצא בשלביו הסופיים. מדובר על מגדל של 30 קומות, 151 דירות, שנמצא בצמידות לצומת עלית בבורסה ברמת גן – מקום טוב לכל הדעות, מקום שצריך לעשות בו כסף.

מהדוחות הכספיים של מצלאווי עולה תמונה אחרת לגמרי.

פרוייקט הדגל הזה הפסיד בסה"כ (כולל הערכה לגבי ההמשך – עד הסיום הצפוי בחודשים הקרובים) סדר גודל של 33 מיליון שקל. מצלוואי מחזיקה בפרוייקט כ-60%, כך שההפסד שלה מסתכם בכ-20 מיליון שקל.

מהדוןחות של מצלאווי עולה כי ההכנסות הצפויות מהפרוייקט מסתכמות ב-324 מיליון שקל. ההכנסות שנחתמו אחראיות על 267 מיליון שקל, כך שהפרוייקט יחסית בסוף הדרך (ונראה שהדירות היוקרתיות עדיין לא נמכרו). הכנסות נכבדות, ללא ספק, אבל העלויות גבוהות יותר. סך העלות הכוללת בגין הפרוייקט מסתכמת בכ-357  מיליון שקל. מתוך סכום זה העלויות בגין הבנייה (כולל המימון) מסתכמות ב-265 מיליון שקל והעלויות בגין הקרקע, הפיתוח והפינוי מסתכמות בכ-92 מיליון שקל.

שורה תחתונה – פרוייקט באזור ביקוש, רכישת קרקע כבר לפני כמה שנים טובות, ועדיין – הפסד גדול – הפסד של כ-10% על המכירות. אז נכון, שרוב הקבלנים ברוב הפרויקטים מרוויחים, אבל הנה דוגמה לפרוייקט  והפסדי.

חברות הנדלן חוגגות – פרשקובסקי מוכרת יותר דירות; הרווחים עולים

במיטב דש מעריכים – הדשדוש בשוק הנדלן יימשך; צופים ירידה מתונה במחירים

מחיר למשתכן – האם הקבלנים מתאמים מחירים? ואיך האוצר מנסה להתגבר על כך?