חדשות    

מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים עלה ביוני ב-1.1 נקודות לרמה של 130.5

בחודש יוני נרשמה עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יוני 2015 ב-1.1 נקודות לרמה של 130.5

בחודש יוני נרשמה עלייה במדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו- TNS. מדד אמון הצרכנים של בנק הפועלים ו-TNS טלסקר עלה בחודש יוני 2015 ב-1.1 נקודות לרמה של 130.5 (אפריל 2002=100). המדד למצב השוטף עלה ב- 0.2 נקודות ומדד הציפיות עלה ב- 1.7 נקודות.

כלכלני בנק הפועלים: רמת המדד די יציבה בחמשת החודשים האחרונים – סביב 130 נקודות. אמון הצרכנים שומר על רמה גבוהה יחסית, תוצאה של מצב טוב בשוק העבודה ובכלל זה עלייה בשכר המינימום. אלו באו לידי ביטוי בשיפור תפיסת מצב ההכנסות העתידיות של משקי הבית. השילוב של רמת אמון צרכנים גבוהה וריביות נמוכות ימשיך להערכתנו לתמוך בהתרחבות הצריכה הפרטית במשק. רמת העסקאות הגבוהה בשוק הדיור בחודשים האחרונים גורמת אף היא לגידול בצריכה (שיפוץ, ריהוט וכדומה).

בארה"ב נרשם שיפור נוסף במדד אמון הצרכנים של הקונפרנס-בורד לחודש יוני. מדד אמון הצרכנים רשם עלייה חדה של 6.8 נקודות לרמה של 101.4נקודות והוא קרוב לרמת השיא של השנים האחרונות. העלייה החודש נובעת בעיקר משיפור בתפיסת מצב שוק העבודה הנוכחי.