חדשות    

מדד המחירים הצפוי בשנה הקרובה – 1.1%!

מדד המחירים

מדד המחירים הצפוי בשנה הבאה צפוי להיות 1.1%. נגמרו המדדים השליליים, בנק ישראל מדווח כי המדד הצפוי בשנה הקרובה יהיה 1.1% - שינוי מגמה לעומת החודשים האחרונים

מדד המחירים לאן? אחרי חודשים עם מדד שלילי, חזר מדד המחירים לצרכן לעלות ובחודש אפריל הוא עלה ב-0.6%; ומה יהיה בהמשך?  בנק ישראל מפרסם היום נתונים בדבר שיעור האינפלציה הצפוי לפי שוק ההון ותחזיות החזאים והתפתחות אמצעי התשלום. ע"פ נתוני בנק ישראל, ממוצע תחזיות האינפלציה ל-12 החודשים הקרובים נותר על 1.1%, בדומה לחודש אפריל 2015.

שיעור הציפיות נמצא במגמת עלייה מאז חודש דצמבר 2014, ומדובר בשיעור הגבוה ביותר מאז חודש ספטמבר 2014. כמו כן, מדובר בחודש השלישי ברציפות ששיעור האינפלציה הצפוי נמצא מעל רף ה-1%, לאחר ארבעה חודשים (נובמבר – פברואר 2014) שבהם נע בין 0.8% לשפל של 0.6%. מנתוני בנק ישראל עולה גם, כי אמצעי התשלום גדלו מ-226.1 מיליארד שקל ל-237.1 מיליארד שקל – גידול בשיעור של 4.9%.

נגידת בנק ישראל, קרנית פלוג, הצהירה לאחרונה על הכוונה לעמוד במתווה המדד הרב שנתי – בין 1% ל-3% בשנה. נראה שהפעם יש סיכוי כך, אחרי שבשנתיים האחרונות פספס בנק ישראל את המתווה.

תחזיות האינפלציה בנק ישראל מאי 2015

בסקירה שפורסמה אתמול (א') על ידי לאומי שוקי הון, העריכו כלכלני הבנק כי סביבת האינפלציה צפויה להמשיך לעלות במתינות. דודי רזניק מלאומי ציין בסקירתו כי בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בסוף החודש. עדיין קיימת אפשרות של ממש להורדת ריבית בהמשך, זאת על רקע חולשת היצוא הישראלי כמו גם המשך מגמת התחזקות השקל. "הגרעון בתקציב השנה צפוי להיות נמוך מהגרעון בשנת 2014. שנת 2016 נראית פחות אופטימית לאור ההתחייבויות של הממשלה החדשה והקואליציה המצומצמת. חברת מודיס מזהירה כי לדבר השלכות שליליות על כלכלת ישראל", ציין רזניק בסקירתו.

בנוסף, עוזי לוי, אנליסט ראשי, אינפיניטי מחלקת מחקר, העריך אתמול כי אנו נמצאים לקראת מגמה בקצב האינפלציה השנתית. לוי כתב בסקירתו כי "השינויים המבניים וירידות המחירים החד פעמיות הן בסקטור הממשלתי (מים, חשמל) והן במגזר העסקי (סלולר ומזון) כנראה לקראת התכנסות לשיווי משקל זמני".