חדשות    

מדד המחירים לצרכן צפוי להמשיך ולטפס במתינות על רקע סביבת ריביות נמוכה

לאומי שוקי הון: מדד המחירים לצרכן ימשיך ויטפס במתינות על רקע סביבת ריביות נמוכה; דודי רזניק על האג"ח הממשלתי: "תלילות העקומים בישראל חזרה לרמתם מתחילת השנה"

"הסערה בשוקי האג"ח הממשלתיים בעולם נמשכה ביתר שאת השבוע. עליית תשואות חדה במיוחד נרשמה בחלקים הארוכים של העקומים במרבית השווקים בעולם, כולל בישראל", כך מציין הבוקר (א') דודי רזניק, מנהל מחקר אג"ח, לאומי שוקי הון, בסקירת מאקרו שמפרסם בית ההשקעות.

רזניק מציין כי "הצמיחה הכוללת בישראל גבוהה ביחס למרבית המדינות המפותחות. עם זאת, נדרשת תכנית ממשלתית מקיפה לטיפול בבעיות המבניות של המשק במטרה להגדיל את התוצר הפוטנציאלי, ובעיקר את הפריון הנמוך ביחס למדינות ה OECD. על רקע המשך מגמת התחזקות  השקל, בולט הצורך לתמיכה בפעילות הייצוא גם במישורים נוספים, בעיקר על רקע מיצוי הכלים המוניטאריים המרחיבים".

לאומי שוקי הון מציינים כי "סביבת האינפלציה צפויה להמשיך ולטפס במתינות על רקע  סביבת ריביות נמוכה, נתונים חיוביים משוק העבודה, בשילוב עם שיפור בציפיותיהם של משקי הבית לתקופה הקרובה, וכן הירידה הנמשכת בהיצע הדירות".

"נתוני התעסוקה משוק העבודה בארה"ב בחודש מאי היו חזקים ומאוששים את הערכות הפד כי הצמיחה הנמוכה ברבעון הראשון הייתה זמנית. הסבירות להעלאת ריבית בארה"ב עוד השנה, עלתה, למרות שקרן המטבע הבינלאומית קראה לפד השבוע להמתין עם העלאה עד לשנת 2016", כותב רזניק.

לאומי שוקי הון על האג"ח הממשלתי

עליית התשואות החדה השבוע בשוק האג"ח הממשלתי המקומי התרחשה במקביל לעליית התשואות החדה בגוש האירו בעיקר. בארה"ב עליית התשואות הייתה מתונה יותר. תלילות העקומים בישראל חזרה לרמתם מתחילת השנה. נראה כי תלילות העקומים לא צפויה לרדת לאור העובדה כי העלאת ריבית בישראל לא צפויה בשלב זה.

אנו ממליצים לקצר את  מח"מ התיקים למח"מ של 3 – 4 שנים תוך החזקה סינתטית של המח"מ. נראה כי תשואות השפל שנקבעו לפני כחודש ישארו בנחלת העבר.  אנו ממליצים על אחזקה מאוזנת בין שקלים לא צמודים לצמודי מדד. אנו ממליצים על רכישת חוזי אינפלציה OTC לטווח של עד שנתיים חלף אחזקת אג"ח ממשלתי צמוד מדד, המגלם אינפלציה גבוהה יותר.

לאומי שוקי הון על האג"ח הקונצרני

שוק האג"ח הקונצרני רשם ירידות שערים תוך עלייה ברמת המרווחים השבוע.   שוק ההנפקות עולה מדרגה כאשר המחצית הראשונה של השנה, בלבד, צפויה להסתיים עם גיוס של כ – 30 מיליארד ₪ לעומת גיוסים של 38 מיליארד ₪ בכל שנת 2014. חברת חשמל הנפיקה חוב סחיר ללא ערבות מדינה לראשונה מזה כ 13 שנה. המרווח בגיוס של בנק מזרחי עלה מעט ביחס להנפקות קודמות.

אנו ממשיכים להמליץ על השקעה במח"מ של כ – 3 שנים. אנו מעדיפים רכישות אג"ח דרך הנפקות לאור הפרמייה המוענקת בהנפקות .