חדשות    

"מדד חודש מרץ יפתיע ויהיה גבוה מהציפיות בשוק"

ליאור קידר, סמנכ"ל ההשקעות בברק בית השקעות, מתייחס הבוקר לפרסום מדד חודש מרץ ולמסחר ומעריך כי גשמי ברכה צפויים לרדת גם על הבורסה של תל אביב הבוקר

ליאור קידר, סמנכ"ל ההשקעות בברק בית השקעות, מתייחס הבוקר למדד חודש מרץ הצפוי להתפרסם השבוע, ולמסחר בבורסת תל אביב, וכותב כי "גשמי ברכה צפויים לרדת גם על הבורסה של תל אביב הבוקר, בעיקר בזכות הצעת הרכש לפריגו שפורסמה ביום רביעי בערב והובילה את המניה לזינוק של כ-22% בוול סטריט".

קידר סבור כי הדבר צפוי להוביל בפתיחה אנגלית שתעכב מעט את המסחר, אבל לאחר מכן ההשפעה של הזינוק בפריגו על המעו"ף צפויה להסתכם ב-2.2%.

"להערכתנו, כדאי לסוחרים לשקול לנצל את העליות שירשמו היום, על מנת לצמצם את החשיפה לשוק המניות הישראלי. לעומת זאת בשוק התל בונד בו נסחרות אגרות החוב הקונצרניות הגדולות נמצא המרווח מול האג"ח הממשלתיות בשפל מאז 2012 ולכן נראה כי זהו האפיק שאליו כדאי להעביר את הכסף. בנוסף, בעוד שלושה ימים צפוי להתפרסם מדד חודש מרץ, שלהערכתנו יפתיע ויהיה גבוה מהציפיות בשוק, מה שמעודד את ההשקעה בתל בונד 20 בו צמודות כל האג"ח למדד חודש מרץ", כותב קידר.

בחודש שעבר דווח כי מדד המחירים לצרכן ירד ב-0.7 אחוז בחודש פברואר 2015, בהשוואה לחודש ינואר 2015 והגיע לרמה של 98.5 נקודות לעומת 99.2 בחודש הקודם. מנתוני הלמ"ס עולה, כי ירידות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: הלבשה והנעלה (ב-5.4%), אחזקת הדירה (ב-3.1%), תחבורה ותקשורת (ב-1.4%) וירקות טריים (ב-0.7%). מנגד, עליות מחירים נרשמו במיוחד בסעיפים הבאים: פירות טריים (ב-4.2%) ושונות (ב-0.6%).

בנוסף צוין, כי המדד ללא דיור ירד ב-0.9 אחוז והגיע ל-97.8 המדד ללא ירקות ופירות ירד ב-0.8 אחוז והגיע ל-98.5 נקודות, נקודות והמדד ללא אנרגיה ירד ב-0.4 אחוז והגיע ל-99.4 נקודות. מתחילת השנה ירד המדד הכללי ב-1.6 אחוזים, המדד ללא ירקות ופירות והמדד ללא דיור ירדו ב-1.7 אחוזים, כל אחד והמדד ללא אנרגיה ירד באחוז אחד.