חדשות    

"מדד תשומות הבניה יעלה בחודשים אפריל עד יולי ב-0.4%"

כלכלני הראל פיננסים צופים שמגמת העליה של מדד תשומות הבניה צפויה להימשך גם בחודשים אפריל עד יולי. על פי התחזית הנוכחית העליה תעמוד על 0.4% לחודשים אלו

מגמת העליה של מדד תשומות הבניה צפויה להימשך גם בחודשים אפריל עד יולי – כך עולה מסקירה מקרו כלכלית שמפרסמים הבוקר עפר קליין וכלכלני הראל פיננסים. על פי התחזית הנוכחית העליה תעמוד על 0.4% לחודשים אלו (לעומת תחזית של 0.3% בחודשים אפריל – יוני, שפורסמה בשבוע שעבר). מגמה זו, ממשיכה את מה שקרה בחודש מרץ, שבו מדד תשומות הבניה עלה ב-0.2%   נציין, כי מתחילת השנה עלה מדד תשומות הבנייה ב-0.2%.

לדברי עפר קליין, ראש אגף כלכלה ומחקר בהראל ביטוח ופיננסים: "בשבוע האחרון נרשמה עלייה קלה בציפיות לאינפלציה, על פי חישובי בנק ישראל הציפיות לאינפלציה לשנה הנגזרות משוק האג"ח הממשלתי עלו לרמה של 0.9% הציפיות לשנתיים ל- 1.2% והציפיות ל- 5 שנים עלו לרמה של 1.4%".

הראל פיננסים מעריכים כי "ציפיות האלו עדיין נמוכות ומגלמות ככל הנראה אפשרות להורדת מיסוי על מוצרי מזון מפוקח או תוכנית ממשלתית אחרת להורדת יוקר המחיה. כמו כן, לאור המדדים הגבוהים בחודשיים האחרונים, התרחבות הצריכה הפרטית והעלייה בציפיות לאינפלציה, נראה שהסיכוי לריבית שלילית בהחלטת הבנק בשבוע הבא- קטן מאוד".

הראל פיננסים: "הדו"חות והדולר תומכים במניות בארה"ב"

בנוסף מציינים היום כלכלני הראל פיננסים מספר נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה בארץ: ברבעון הראשון (אומדן ראשון) הצמיחה נמוכה מהצפי אך הרכב הצמיחה היה טוב; מדד המחירים לצרכן עלה ב-0.6 אחוז באפריל; חולשה בנתוני סחר החוץ באפריל; כמות אמצעי התשלום במשק גדלה ב-50 אחוזים ב-12 החודשים והגיע ל-237 מיליארד ₪; הציפיות לאינפלציה עד – 5 שנים עלו גם השבוע. על רקע נתונים אלו, בהראל מעריכים כי ריבית בנק ישראל תישאר ללא שינוי בהחלטת הבנק בשבוע הבא.

הראל פיננסים מציינים מספר נתוני מאקרו שפורסמו לאחרונה בארה"ב: נתוני המכירות הקמעונאיות והייצור התעשייתי באפריל היו נמוכים מהצפי, נתוני מרץ עודכנו כלפי מעלה; האומדן הראשוני למדד אמון הצרכנים בחודש מאי היה נמוך בהרבה מהצפי; סקר המשרות הפנויות מצביע על המשך עלייה בביטחון העובדים.

עוד בעולם: התוצר בגוש האירו ברבעון הראשון צמח בקצב המהיר ביותר מאז 2011; הבנק המרכזי בבריטניה הפחית את תחזית הצמיחה לשנתיים הקרובות; בסין עליה של 10 אחוזים במכירות הקמעונאיות, 12 אחוזים בהשקעות ו-5.9 אחוזים בייצור התעשייתי.