חדשות    

מדד תשומות הבנייה במרץ עד מאי צפוי לעלות ב-0.3%

מדד תשומות בנייה המעודכן

מדד תשומות הבנייה למגורים צפוי בחודשים מרץ עד מאי (שלושה חודשים) לעלות בשיעור של 0.3% – כך מעריכים כלכלני הראל ביטוח ופיננסים. להערכתם, מדד מחירי הדירות בבעלות יעלה בתקופה זו בשיעור של 0.6% וסעיף הדיור במדד המחירים לצרכן (בעיקר מחירי השכירות) יעלה גם כן  ב-0.6%.

כמו כן, מעריכים בהראל כי בשלושה חודשים אלו יעלה מדד המחירים לצרכן ב-0.6%, כאשר בחודש מרץ יעלה המדד ב-0.1% ובחודש אפריל יעלה מדד המחירים ב-0.3%.

 

מדד תשומות הבנייה בפברואר עלה ב-0.2% ל-109.2 נקודות. בינואר 2017 נותר המדד ללא שינוי.  מתחילת השנה עלה המדד ב-0.2%. בשנה שעברה (כל השנה) עלה המדד ב-1.5%.


מחשבון מדד תשומות הבנייה


מתי כדאי לשלם לקבלן?

שאלה חשובה שאיתה מתמודדים רוכשי הדירות היא מתי לשלם לקבלן/ ליזם, ממנו הם רכשו את הדירה החדשה – האם לחכות עד כמה שניתן? או דווקא להקדים תשלומים? ובכן, תשלום מהיר ימנע את ההצמדות למדד תשומות בנייה, כלומר יחסוך את ההצמדות (את העלייה במדד תשומות הבנייה למגורים), אך מצד שני תשלום מהיר משמעותו בשביל רוב רוכשי הדירות – לקיחת משכנתא בשלב מוקדם וערכה עולה בהתאם לריבית – השאלה הכלכלית היא מה יותר גבוה, או מה התחזית שלכם לגבי מה יהיה יותר גבוה – מדד תשומות הבנייה או הריבית על המשכנתא?  וגם כאן, אלו הערכות ומה שהיה לא בטוח שיהיה. כאן, תמצאו את ריבית המשכנתא המעודכנת, וכאן, את מדד תשומות הבנייה וכן תחזיות לגבי מדד זה.

מדריכים נוספים:

רכישת דירה מקבלן – כל מה שצריך לדעת

למדריך מס רכישה

מחשבון מס רכישה