חדשות קרנות נאמנות    

קרנות נאמנות – מגדל המגייסת הגדולה של 2018

מאייר: אורקה

למרות פתיחה טובה בתחילת 2018 הירידות בשווקים הובילו את קרנות הנאמנות לפדיונות ענק בסוף השנה. מי בכל זאת צלחה את המשבר?

למרות חגיגות השנה החדשה, את דצמבר 2018 סיימו קרנות הנאמנות רע מאוד, על רקע הירידות החדות בשווקים. בשבועיים האחרונים של השנה איבדו קרנות הנאמנות 15 מיליארד שקל!

 אם בתחילת השנה החלו בגיוסים עצומים, בסוף השנה המגמה היא יציאה של הציבור מהקרנות. הסיבה היא הירידות בשווקים העולמיים והמקומיים. משקיעים רבים שהפחיתו את רמת הסיכון בכספים המנוהלים שלהם עשו זאת  בעיקר דרך קרנות הנאמנות.

לאחר שכל המדדים החשובים הראו ירידות חדות החודש, ובהם מדד 500 S&P   ונאסד"ק, הציבור חושש מחזרה לקרנות ונמשכים הפדיונות. הירידות במניות גררו גם את איגרות החוב לירידות חדות. גם המשקיעים הפרטיים נפגעו וגם הקרנות המחזיקות באג"ח – ומדובר ברוב תעשיית הקרנות.

התוצאה היא תשואות גבוהות בשוק הקוצרני, אבל אף אחד לא באמת יודע, אם הירידות לא יימשכו.

אפסילון גמישה ואפסילון זהב השיגו את התוצאות הטובות ביותר בחודש דצמבר – פדיונות רק של 56 מיליון שקל אחרי אפסילון תמיר פשימן עם פדיונות של 76 מיליון שקל.  היא עברה את משבר החודשים האחרונים עם גיוסים של115 ו94 מיליון שקל באוקטובר ובנובמבר בהתאמה.

איביאי ספגה את המכה הקשה ביותר עם פדיונות של1,136 מיליון שקל. ההסבר למכה היא אחזקה בחברות נדלן אמריקאיות במדד תל בונד, שירד ב-7.2% בדצמבר. אלטשולר באמצע עם פדיונות של 926 מיליון שקל ווגיוס 1.5 מיליארד שקל מתחילת השנה.

קרנות נאמנות – המגייסות הגדולות

בחישוב שנתי מי שמובילה היא מגדל שוקי הון עם גיוס של 1.6 מיליארד שקל. היא גייסה 150 ו-271 מיליון שקל באוקטובר ונובמבר בהתאמ, אך בדצמבר גם היא איבדה מאות מיליונים. אחריה מיטב דש עם גיוס של 1.5 מיליארד שקל  אבל בדצמבר היו לה פדיונות  608 מיליון שקל.

ילין לפידות סיימה את השנה עם פדיונות של 4 מיליארד שקל, מהם 758 מיליון שקל בדצמבר. אילים עדיין מדשדשת בתחתית הטבלה  עם פדיונות של 3 מיליארד שקל מתחילת השנה,  מהם,348 מיליון שקל בדצמבר.

 

דירוג קרנות נאמנות גמישות – מי המובילה ומי המאכזבת?

ניהול תיקים בקרנות נאמנות – מדריך

קרנות נאמנות בתחום הקנאביס – מי? והאם כדאי?