חדשות    

מועדון חבר: האם משתלם להיות בקבע?

מעודכן ל-09/2019

מועדון חבר: האם משתלם להיות בקבע?

מועדון הצרכנות חבר הוא מהארגונים הצרכניים הגדולים והחשובים ביותר בישראל. הוא פועל מאז 1963, וכיום חברים בו מאות אלפי אנשים, שלהם מכנה משותף אחד –  הם מוגדרים כמשרתי צבא הקבע ושירותי הביטחון, לרבות משרד הביטחון וגופי המודיעין (והגימלאים במקומות אלו).

במועדון זה חברים, בין היתר, חיילים בשירות קבע (החל משירות בן שנה ומעלה), גמלאי/יות צה"ל שיצאו לגמלאות על פי חוק שירות הקבע בצה"ל, אלמני/ות או יתומי/ות עמיתי החברה, בן/בת זוג או לחילופין הורי חייל נעדר בסטטוס "שירות קבע". אל המועדון יכולים להצטרף כל הנמנים עם אוכלוסיות אלה באמצעות מילוי טופס הצטרפות ותשלום דמי חבר, שעומדים על כ-16-27 ש"ח בחודש (לטופס ההצטרפות המלא לחצו כאן).

אבל האם זה כדאי בכלל? כדי לענות על השאלה הזו, צריך להיכנס לעובי הקורה ולסקור את הסיבה העיקרית שמביאה אנשים להצטרף לארגון – הטבות כלכליות, ונראה שזה אכן משתלם: "חבר צרכנות", חברת בת של ארגון חבר שפועלת בתחומי הצרכנות, מאפשר לחברים במועדון קבלת הטבות שונות בתחומי סלולר, בילוי ופנאי, חשמל, מזון, תיירות ותחומים רבים אחרים.

מגוון ההטבות של חבר

רשימת ההטבות של מועדון הצרכנות חבר רחבה מאד, וגם משתנה באופן תדיר: לכן, מה שנכון היום לא בהכרח יהיה רלוונטי גם מחר. העמיתים יכולים להתעדכן בהטבות דרך אתר האינטרנט של המועדון, לאחר הכנסת מספר תעודת זהות וסיסמה, או לחלופין בהודעות SMS, דואר אלקטרוני או חוברות המגיעות אליהם מדי חודש בדואר. בין היתר תמצאו הטבות בתחומים הבאים:

  • תרבות הפנאי – כרטיסים מוזלים והנחות עבור מכוני ספורט וכושר, טיולים וימי כיף, סיורים, קולנוע, מנויים לעיתונים ועוד.
  • מופעים והצגות – כרטיסים מוזלים להצגות בכל רחבי הארץ, כולל של תיאטרון הבימה, תיאטרון הקאמרי, תיאטרון בית ליסין או מופעי זאפה.
  • שוברים – תחת קטגוריה זו תמצאו שוברים שונים לסרטים, מסעדות, בתי קפה, אירוח כפרי ולינה, מכוני ספא, באולינג, חדרי קריוקי, חדרי בריחה, פעילויות אתגריות ועוד.
  • אתרים ופארקים – הנחות לאתרי טבע, אטרקציות לכל המשפחה, פארקים ועוד: למשל כרטיסים מוזלים ללונה פארק או לסופרלנד, הנחות בכניסה לגן השלושה, חמי געש, מימדיון, פארק מיני ישראל, פארק תמנע, לונה גל, המצפה התת ימי באילת ועוד.
  • אירועים ייחודיים – אירועים והפקות המאורגנים לאנשי חבר ומשפחותיהם, למשל אירועי ביחד, "משפחבר" בחופשת הפסח, "כיופית" בחופשת הקיץ, טיולים, סיורים, ימי כיף ועוד.
  • מינויים – מינויים בהנחה משמעותית לתיאטראות, מכוני כושר, משחקי כדורגל או כדורסל, עיתונים, רשות הטבע והגנים ואחרים.
  • צרכנות – הטבות ומבצעים בחנויות ורשתות, בהן Kitan, High Q, בזקום, סמיקום, Royal Goods ועוד.
  • תיירות ונופש – דילים מוזלים לטיסות, חופשות ומלונות בארץ ובעולם, דרך החברות אל על, ישראייר, אשת טורס, הדקה ה-90, השטיח המעופף, קשרי תעופה, החברה הגאוגרפית ואחרות.
  • רכב – דגמי רכב במחירים מוזלים, הנחות בתדלוק בתחנות דור אלון, הנחות בביטוח רכב באיילון וכן הנחות קבועות ברשתות שונות, דוגמת טייר קלאב או AUTO 365.
  • נדל"ן – מפעם לפעם מוצעים מבצעי נדל"ן לחברי חבר, לצד הטבות ברכישת ביטוח דירה, ייעוץ משכנתאות, ייעוץ השקעות נדל"ן ותחומים אחרים.
  • ביטוחים – ביטוחים מכל הסוגים (ביטוח דירה, ביטוח רכב, ביטוח חיים, ביטוח בריאות, ביטוח תאונות אישיות ואחרים) במחירים מוזלים בחברות דוגמת איילון, הפניקס או הראל.
  • פיננסים – הטבות בנושאים כגון: בדיקת זכאות להחזרי מס, ליווי כלכלי, פתיחת קרן השתלמות, קופות גמל, ניהול תיקי השקעות ואחרים.

את ההטבות מזמינים העמיתים דרך אתר האינטרנט של חבר. לאחר ההזמנה ואישורה נדרש להוציא את הכרטיסים בעשרות עמדות הכרטוס הפזורות ברחבי הארץ, עם העברה של תעודת קצין, תעודת נגד או כרטיס האשראי ששימש לביצוע ההזמנה. כאשר מזמינים מספר פריטים, יש צורך להזדהות בכל פעם מחדש.

לכל הטבה יש מספר מוגבל של פעמים שניתן לנצל אותה בשנה קלנדרית, כאשר יש הטבות שנקבעות על פי מידת הזכאות שנמצאת לחבר המועדון. בניגוד למועדונים אחרים כאן הוותק פחות משמעותי מבחינת ההטבות, כשלנוסחה נכנסים פרמטרים דוגמת מספר הילדים של העמית.

הטבה פיננסית משמעותית – דמי ניהול נמוכים בקופת גמל להשקעה

ביוני 2017 מועדון חבר ובתי ההשקעות אלטשולר שחם ופסגות חתמו על הסכם לפיו – עמיתי חבר יוכלו לקנות קופת גמל להשקעה ב-0.39% דמי ניהול. זה בערך חצי מדמי הניהול הקיימים בשוק במסגרות אחרות, זה יתרון גדול במיוחד. מדובר על דמי ניהול מהצבירה (אין דמי ניהול על ההפקדות).

מנכ"ל חבר, מוטי לוי,אמר עם חתימת ההסכם – קופת הגמל להשקעה נועדה לעודד את הציבור להגדיל את החיסכון ולדאוג לעתידו הכלכלי. כארגון המייצג עשרות אלפי משפחות, אנו מאמינים ש'חבר' צריך לספק לעמיתים מערך שירותים מגוון ואיכותי, שייתן מענה לכל הצרכים שלהם בתחומי הפיננסים לרבות בתחומי ההשקעה והחיסכון".

קופת גמל להשקעה היא מוצר חיסכון לכל טווח של זמן – היא נזילה מאוד, נהנית מהטבות מס משמעותית (גם על רווחים בתוך הקרן, גם על משיכה מהקרן מעל גיל 60 ועוד), היא גמישה – אפשר לנווט בה בין קופות שונות ובין חברות שונות, ודמי הניהול דרך מועדון חבר נמוכים במיוחד. להרחבה על קופות הגמל להשקעה

הטבות ומבצעים  לחברים בחבר

חברת אלדן מציעה לחברים בחבר יריד מכירות ענק. הרוכשים ביריד (ספטמבר 2018) יוכלו  ליהנות מעד 2,000 שקל  החזר במעמד החיוב בכרטיס אשראי "חבר" + אחריות מורחבת לשנתיים + שובר להחלפת 4 צמיגים מתנה + מערכת מיגון וחיישני נסיעה לאחור במתנה!

כרטיס אשראי וכרטיסי הנחה

לחבר יש כרטיס חוץ בנקאי שמנפיקה חברת ישראכרט. הכרטיס ניתן עם פטור מלא מדמי כרטיס וגם מעמלות משיכת מזומן בעמדות הנמצאות בסמוך לסניפי הבנקים (אבל לא בקניונים או נקודות מכירה). הכרטיס מקנה מסגרת אשראי נוספת והלוואות אקספרס בסכום של עד 100 אלף שקל.  בנוסף לכרטיס האשראי שיש בו הסדרי הנחות עם גופים מובילים, מנפיקה חבר כרטיסי הנחות נטענים – כרטיס "חבר טעמים" מאפשר קבלת 30% הנחה לבתי קפה ומסעדות נבחרים ברחבי הארץ: 30% הנחה על טעינת ה-1,000 שקל הראשונים ו-20% הנחה על 1,000 שקל נוספים.  בין הגופים עם ההנחות – קפה קפה, קקאו, קרנף, Black, טרנטינו, אוליב, ג'וני קריספי, בית הפנקייק, ג'ירף, הסושייה, מקס ברנר, פיס אוף קייק, פרנג'ליקו ועוד. 

"חבר של קבע" הוא כרטיס נטען אחר שפועל על פי אותם עקרונות הנחה של כרטיס הטעמים. הוא תקף ברשתות רבות לרבות – אופטיקנה, Mango, Intima, גלי, גולף, לי קופר, TNT, נאוטיקה, פוקס, לאלין, סטימצקי, צומת ספרים, Kitan, א.ל.מ, הום סנטר, ToysRus, מגה ספורט ועוד.


 

דירות במבצע לחברי המועדון

הזכרנו את ההנחות בדירות. הנה דוגמאות חברת גינדי הציעה לחברי מועדון הצרכנות חבר, דירות בפרויקט westside בשכונת "חצרות המושבה" ברחובות, בהנחה של 12% ממחיר השוק. זו הנחה משמעותית מאוד, וכצפוי חברי חבר הסתערו על הדירות. כ-5,000 חברי המועדון נרשמו למבצע  כש-350 זכו. הסכום הכולל של העסקאות הסתכם ב-580 מיליון שקל.

פרויקט Westside כולל בניין מגורים בן שמונה קומות עם 34 יחידות דיור,  ובנוסף – ארבעה בנייני מגורים בני 10 קומות הכוללים 44 יחידות דיור כל אחד ושני מגדלי מגורים בני 22 קומות הכוללים 103 יחידות דיור כל אחד. במסגרת הפרויקט הוצעו לעמיתים בשלב הראשון – שלושה בניינים בלבד, אך לאור הביקוש הוגדל היצע הדירות למכירה לחברי מועדון חבר.

זה לא פרויקט הנדל"ן הראשון שמוצע לחברי מועדון הצרכנות חבר. בשנים האחרונות בונה תדהר פרויקטים גדולים ביבנה שרוב הדירות נמכרות מראש לחברים במועדון חבר.

לקראת סוף 2018 גינדי ומועדון חבר הרחיבו את השת"פ לדירות באור יהודה (הרחבה בהמשך)

 ויש גם ביקורות

עושה רושם שמועדון הצרכנות של חבר הוא אחד המשתלמים והאטרקטיביים שיש במדינת ישראל, גם בגלל ה"כוח" הגדול שלו הנובע ממספר החברים הרב ומהמעמד המיוחד שהצבא מקבל במדינת ישראל. רשימת ההטבות בו לדעתנו גדולה ממרבית המועדונים האחרים, כשאחוזי ההנחה נאים מאד. בהרבה תחומים נראה שאכן מדובר ב"מחירים הטובים ביותר בשוק הפרטי", כפי שהעידו עסקים וחברות עצמם בכתבה שפורסמה בדה מארקר לפני כמה שנים. באמצעות הכרטיס יכול העמית לחסוך עשרות אלפי שקלים בשנה, או אפילו יותר אם הוא לוקח חלק במבצעים ה"כבדים" – למשל על חופשת, רכבים או אפילו נדל"ן. אפשר לראות את זה בתור ניסיון לשפר את נקודת הפתיחה של משרתי הקבע והגמלאים, שבתחומים רבים משקיעים ימים ולילות למען הצבא. הם מרוויחים אמנם סכומים נאים, אבל לא פעם פחות מאשר היו מרוויחים על תפקיד מקביל בשוק האזרחי. ההטבות הניתנות להן מעצם היותם חברים בחבר, לצד פלוסים כלכליים אחרים, אמורים להעלות את אטרקטיביות ההצטרפות לאוכלוסיית הקבע בישראל.

יחד עם זאת, הכרטיס הזה לא חף מביקורות. יש הטוענים שהוא ניתן לאוכלוסיה מצומצמת יחסית מבין האנשים הפועלים בשירות צה"ל ומדינת ישראל. כך למשל טענה שנראית הגיונית היא מדוע ההטבות האלה לא ניתנות לעובדים במשרד הביטחון או אפילו למשרתי המילואים, שלא זכאים למעשה להטבות צרכניות או כלכליות משמעותיות למרות התרומה שלהם למדינה? התוצאה היא שאוכלוסיות חשובות אלה עלולות ליפול אל בין הכיסאות ולא לקבל הטבות משמעותיות כלל וכלל. ביקורת שעולה היא שהסבסוד של ההטבות האלה נעשה לא רק מדמי החבר, אלא גם (או אפילו בעיקר) מכספים של משרד הביטחון, שממנים כספי המסים שלנו. במילים אחרות: יש המצביעים על מצב לא שוויוני לפיו המסים של תושבי ישראל מממנים, בצורה עקיפה, קבוצה מוגדרת באוכלוסיה.

מינוס אחר הוא שההטבות האלה, בדומה לכרטיסי הנחות ומועדוני צרכנות אחרים, פשוט עלולים להביא לכך שאותם עמיתים פשוט יבזבזו יותר מדי כסף. הם עלולים להתפתות להזמין דברים שהם לא באמת זקוקים להם, רק כי יש עליהם הנחה משמעותית. לכן, לא מפתיע מדוע יש שאומרים שמועדון חבר לא רק מאפשר להם להתמודד עם הוצאות המחיה, אלא בעיקר מאפשר להם לשמור על רמת חיים גבוהה. למרות שההנחות לצורך איכות החיים האלה בהחלט ראויות, עדיין מדובר בסכומי כסף גבוהים שמשלמים מדי חודש או שנה. ממש כמו שהמלצנו לכם במדריך על קניות בסופר לא לקנות דברים במבצעים רק בגלל שהם מבצעים, אנחנו מציעים לכם כאן לנסות להישאר מחושבים – לא משנה עד כמה ההטבות מפתות והמחירים שלהן אטרקטיביים.


עדכונים וחדשות:

ינואר 2019: חברי מועדון חבר קיבלו הנחה גדולה בפרויקט דירות של שיכון ובינוי באור עקיבא- הנחה של 12%. מעל 500 חברים במועדון זכו בדירות (הרחבה כאן). בשנה האחרונה מועדון חבר מתחבר לקבלנים גדולים ומצליח להשיג הנחות גדולות לחברי המועדון – מדובר במחירים אטרקטיביים שלא ניתן להגיע אליהם ללא המועדון. זה מבטא בפועל את העוצמה הגדולה של המועדון – כמות החברים בו משחקת תפקיד ראשי ביכולת של המועדון להשיג הנחות גם במוצר כמו דירה. מצד שני לקבלן כדאי מכיון שביום מכירה אחד הוא מוכר מאות דירות.

אוקטובר 2018: גינדי במבצע לחברים ב"חבר"- דירות באור יהודה בהנחה של עד 20%, אבל…

גינדי החזקות חוברת למועדון חבר ומציעה דיל שנראה במבט ראשון מדהים, ובמבט שני – סביר. החברה תשווק דירות המיועדות למכירה חופשית כחלק מפרויקט מחיר למשתכן במבצע שמכוון לעמיתי מועדון הצרכנות "חבר" (הרחבה באתר )

יוני 2018: כלומביל, יבואנית דגמי יונדאי מציעי לחברים במועדון חבר מחירים מוזלים לכל דגמי החברה. ההנחות עד 25 אלף שקל וגם כאן (בדומה למבצעים אחרים של חברות יבואני הרכב) יסופקו לחברי המועדון הטבות אבזור מגוונות.

אפריל 2018: צ'מפיון מוטורס, שמייבאת את דגמי פולסווגן, אאודי וסקודה משיקה מבצע לעמיתי חבר. במבצע מציעה החברה מחירים מוזלים לכל דגמי החברה. ההנחות לחברי המועדון יסתכמו בין 5 אלף שקל ל-25 אלף שקל. בנוסף יזכו חברי המועדון בהטבות  אבזור שונות, לרבות  מערכות מיגון – מנוי לשנה הראשונה, תקשורת, ניווט ועוד.

יוני 2017: חברים במועדון חבר יוכלו לקנות דירה בפרויקט של גינדי ברחובות בהנחה של 12%.גינדי מקימה  פרויקט מגורים של 416 דירות המיועדות לעמיתי מועדון "חבר" בעיר רחובות. הפרויקט ממוקם בחלקה המערבי של העיר בשכונה חדשה בשם חצרות המושבה. מתוך סך הדירות שיבנו כ-340 יחידות דיור יוקצו לעמיתי מועדון "חבר" בהנחה של עד 12% ממחיר השוק.

 

 

מהם כרטיסי קאשבק, והאם כדאי?                                      קרדיט: pixabay