חדשות    

כרטיס מועדון עסקים קטנים – אמריקן אקספרס

כרטיס מועדון עסקים קטנים – אמריקן אקספרס

החלק הארי של העסקים הפועלים כיום בישראל מוגדר כ"קטן", כאשר נתוני 2016 כפי שפורסמו בוואלה! מצביעים על עלייה במספר העסקים שנפתחו, עלייה במספר העסקים שנסגרו וסך כולל של כ-560,000 עסקים הפועלים בישראל. אין צל של ספק שההתנהלות של העסקים הקטנים אינם פשוטה, כאשר הם זקוקים לפתרונות אשראי ולכלים פיננסיים שיסייעו להם.

כרטיס מועדון עסקים קטנים של אמריקן אקספרס הוא למעשה כרטיס אשראי עסקי וחוץ בנקאי, שעל פי החברה שעומדת מאחוריו "משלב את עולם ההטבות למחזיקי כרטיס עם הטבות וכלים שיווקיים לחשיפת העסק שלך ולקידומו.. שירותים ייחודיים.. והנחות רלוונטיות". מה בדיוק זה אומר? ומה בדיוק מציע כרטיס אשראי זה? הסקירה הבאה תנסה לספק לכם את התשובות לשאלות אלה ואחרות.

תנאי השימוש בכרטיס

רבים שמבררים על כרטיס אשראי רוצים לדעת קודם כל מהם תנאי השימוש בו, ובעיקר דמי הכרטיס. במקרה של כרטיס מועדון עסקים קטנים של אמריקן אקספרס יש צורך בתשלום דמי כרטיס, למעט בשנה הראשונה בה מקבלים פטור. חשוב לברר מהם התנאים הספציפיים שמציעה החברה עבור הכרטיס שלכם, הן מבחינת דמי הכרטיס והן מבחינת העמלות.

מהניסיון שלנו לא כל הישראלים – כולל אנשי העסקים – מקפידים על ביצוע הבדיקות האלה ביחס לכרטיס האשראי שלהם. התוצאה היא שהם מתפתים להטבות, מזמינים כרטיס אחר כרטיס, מאבדים את השליטה אחר ההוצאות ולעיתים גם מגדילים אותן. אנחנו ממליצים ברמה הכללית להתבסס על כמה שפחות כרטיסי אשראי, אפילו כרטיס אחד.

שאלת השאלות: באילו כלים עסקיים מדובר?

כרטיס מועדון עסקים קטנים מספק, בהתאם לכתוב באתר האינטרנט של אמריקן אקספרס, כלים שיווקיים לקידום העסק. בין הכלים האלה יש כאלה שנראים מועילים עבור עסקים רבים, אם כי מומלץ לברר מול החברה במה בדיוק הם כרוכים. בשיתוף עם ישראכרט מתאפשר לעסקים להקים חנות מקוונת, עם פתרונות בתחומי יצוב, סליקה, דיוור, קידום ושיווק.

הטבה נוספת היא מערכת CRM באמצעותה ניתן לשלוח ניוזלטרים, מיילים שיווקים ומסרונים ללקוחות העסק. שירות Pay Ware מקל על קבלת התשלום מצד העסק, כאשר הם יכולים לקבל תשלום באמצעות כרטיס אשראי דרך הטלפון החכם שלהם (כולל אפשרויות לפריסת תשלומים).

ההטבות שמציע הכרטיס

מחזיקי הכרטיס מצטרפים באופן אוטומטי לתכנית ההטבות Membership Rewards, במסגרתה הם יכולים לצבור נקודות דרך רכישות בבתי עסק בחו"ל או באתרי אינטרנט ייעודיים, נקודות אותן הם יכולים להמיר לאחר מכן לרכישות. בנוסף התכנית מאפשרת צבירה של הטבות נקודתיות.

במסגרת Gold Travel Service ניתנות הנחות והטבות עבור נסיעות עסקיות או פרטיות לחו"ל, כששירות Global Assist מקנה שירותי קונסיירז' בישראל ומחוצה לה: המלצות על מקומות ואטרקציות, הזמנת כרטיסים לאירועי ספורט, סיוע בהשכרת רכב וכן הלאה.

הנוסעים לחו"ל זכאים, בדומה לחלק ניכר מכרטיסי האשראי האחרים, ביטוח נסיעות ללא תשלום אותו יש להפעיל טרם כל נסיעה. צריך לקחת בחשבון שביטוח זה הוא בסיסי באופן יחסי מבחינת הכיסויים שלו, ולכן עשוי שלא להתאים לכל נסיעה. כמו כן נראה שהוא לא כולל כיסויים המותאמים בצורה ישירה לאנשי עסקים, למשל כיסוי על המחשב הנייד שלהם. הטבה אחרת הניתנת לבעלי הכרטיס הטסים לחו"ל היא חיוב עסקאות במט"ח אחת לחודש, בלי ריבית או הצמדה.

לצד זה ניתן להצביע על הנחות קבועות המיועדות למגזר העסקי ברמת ההגדרה. בפועל החיפוש אחר ההטבות האלה שלח אותנו לעולם ההטבות הכללי של אמריקן אקספרס, שמספק הנחות נקודתיות, מבצעי 1+1 ומבצעים עבור רכישות בבתי עסק בתחומים שונים, אטרקציות, מופעים וכן הלאה.  תכנית ההנחות מעניקה הנחות קבועות בגובה של מספר אחוזים על רכישות בכ-3,000 בתי עסק בתחומי התרבות והפנאי, הנחות הניתנות באופן אוטומטי במעמד החיוב. הכרטיס מספק לצד זה הסדרי כניסה לטרקלין האח"מים ולטרקלין דן בנתב"ג.

מידע נוסף על הכרטיס תמצאו באתר אמריקן אקספרס.