חדשות    

מזרחי טפחות – יועצי משכנתאות פרטיים צריכים לעבור ראיון אישי

; קרדיט: shutterstock

בהמשך להחלטה של בנקים גדולים לא לאפשר ליועצי המשכנתאות  להיכנס לסניפים, על רקע מקרים של הונאה ובטענה שיש יועצים שלא באמת עוזרים ללקוח;  ובהמשך לביקורת של יועצי המשכנתאות שטענו כי הבנקים מנסים לשמר את הריביות הגבוהות, ובמילים פחות יפות – הבנקים לא רוצים אותם (את יעצי המשכנתאות בתמונה) כדי לגבות ריביות גבוהות מהלקוחות, הוחלט בבנק מזרחי טפחות לערוך ראיונות ליועצים.

בנק מזרחי טפחות המוביל בתחום המשכנתאות, בעצם עורך מעין מבחני קבלה ליועצים. הבנק מחייב את יועצי המשכנתאות פרטיים לעבור ראיון אישי וכן למלא שאלון. באופן הזה ינופו יועצים לא מתאימים.

היועץ יצטרך להצהיר על הכשרתו המקצועית, ניסיונו, האם הוא היה יועץ בבנקים, האם הוא עובד עם בנקים נוספים, בכמה לקוחות הוא מטפל באופן שוטף ועוד. כמו כן, יתחייב היועץ  לאפשר לבנק לקבל מידע על פעילתו, להעביר את המסרים של הבנק ללקוח ועוד.

כזכור, לפני כחודש החליטו הבנקים לאומי ומזרחי טפחות שלא לאפשר ליועצי המשכנתאות לקבל ייפוי כח מהלקוחות ולעשות מול הפקיד את העבודה בעצמו. ההחלטה הזו הגיעה על רקע שורה של מקרים בעייתים – יועצים שניסו להונות את הבנקים והלקוחות וכן יועצים שלטענת הבנקים לא באמת דואגים ללקוחות, והם בעלי ידע והבנה מוגבלים.

היועצים מנגד, תקפו את הבנקים וטענו כי זו הזדמנותש ל הבנקים לנסות ולחסל את המקצוע שבעצם פוגע בבנקים עצמם – היועצים משרתים את הלקוחות וחסכים להם ריבית משמעותית ופוגעים בעצם ברווחי הבנקים.  בסופו של דבר, נראה שהפתרון שיושם במזרחי טפחות עשוי להיות פתרון מתאי גם לבנקים האחרים.

כמה עולה יועץ משכנתאות