חדשות    שוק ההון    

מזרחי טפחות – מרוויחים 70 מיליון מביטוח משכנתא

מזרחי טפחות – מרוויחים 70 מיליון מביטוח משכנתא

בנק מזרחי טפחות הוא הבנק הגדול ביותר בתחום המשכנתאות, כשבנוסף הוא מרוויח מתחום הביטוח על משכנתא. לבנק יש סוכנות ביטוח – טפחות ביטוח, שאליה מופנים לקוחות הבנק הלוקחים משכנתא. נכון, יש בשנים האחרונות מודעות ואנשים עושים סקר שוק, אבל בפועל – הרוב הגדול של הלווים עדיין בוחר את מה שיועץ המשכנתאות בבנק  – הסוכנות של הבנק.

בבנק מזרחי טפחות קוראים לפעילות הזו – "שיווק ביטוחים (ביטוח אגב משכנתא)". בבנק מעדכנים במסגרת הדוחות כי הרוב המכריע של הלווים מבוטחים בפוליסות ביטוח חיים בקשר להלוואה, והנכסים המשמשים כבטוחה מבוטחים בביטוח נכס.

בהתאם להוראות המפקח על הביטוח והמפקח על הבנקים, ביטוחי חיים וביטוחי מבנה אגב הלוואה לדיור משווקים על ידי סוכנות ביטוח בבעלות מלאה של הבנק (טפחות סוכנות לביטוח), שפעילותה נפרדת מפעילות הבנק והיא מוגבלת רק לתיווך בביטוח מבנה, לרבות נזקי מים, ובביטוח חיים אגב הלוואה הניתנת על ידי הבנק.

הלווים בוחרים בחלקם לערוך ביטוחיהם באמצעות סוכנות הביטוח של הבנק וחלקם באמצעות הסדרי ביטוח אחרים. כדי לשמור על ההפרדה הנדרשת בין פעילות המשכנתאות ופעילות הביטוח, לצורך רכישת הביטוחים מסוכנות הביטוח של הבנק, הלקוחות נדרשים ליצור קשר ישיר עם הסוכנות לרבות באמצעות עמדות ייעודיות המקושרות ישירות לסוכנות הביטוח אשר הוצבו בסניפי הבנק. כן זה מה שבמזרחי אומרים וכותבים בדוחות, אז אולי זה לא יועץ המשכנתאות בסניף שמרים טלפון, ועדיין הוא פשוט מפנה למוקד לעמדות הרלבנטיות – זה לא שאין בכלל קשר בין יועץ המשכנתא ליועץ/ סוכן הביטוח.

הסוכנות הזו הרוויחה בשנת 2016 מעל 70 מיליון שקל, לעומת 68 בשנה שעברה. ההכנסות של הסוכנות מביטוח חיים הסתכמו ב-96 מיליון שקל, לעומת 93 מיליון בשנת 2015; ההכנסות מביטוח רכוש  הסתכמו ב-15 מיליון לעומת 15 מיליון שקל בשנת 2015.

בטפחות ביטוח הסבירו את התוצאות – "ביטוח חיים – הגידול בשנת 2016 בהכנסות ביטוח חיים נובע בעיקר מגידול בתיק. ביטוח נכסים – בשנת 2016 חל גידול בתיק אשר הביא לגידול בהכנסות. מנגד, הקטנת העמלה המשולמת לסוכנות הביטוח והקטנת תעריף הפרמיה לביטוח מבנים ללקוחות על פי קביעת משרד האוצר הובילה לקיטון בהכנסות כך שבסך הכל ההכנסות בשנת 2016 הסתכמו לסך של כ-15 מיליוני שקלים חדשים, בדומה לשנת 2015".

ההצלחה של קרמבולה