חדשות    

מחירי דירות הגן בפתח תקווה זינקו ב-20%

עלייה בשיעור מחירי דירות הגן: לפי רשות המסים, המחיר הממוצע למ"ר עבור דירת גן עמד על 18,617 שקל. חני הורוביץ: דירות גן - אלטרנטיבה לבתים צמודי הקרקע במרכז

בחמש השנים האחרונות חל זינוק של 20% במחיר דירות גן 5 חדרים בפתח תקווה, כך עולה מבדיקה על נתוני רשות המסים. המחיר הממוצע למ"ר לדירת גן בפתח תקווה ב-2014 עמד על 18,617 שקל, כאשר ב-2010 עמד המחיר הממוצע למ"ר לדירת גן על 15,491 שקל.

בחמש השנים האחרונות נמכרו בפתח תקווה רק 21 דירות גן בגדלים של 5 ו-6 חדרים, אולם בשל הביקושים לדירות כאלו, בעיקר בשכונות החדשות, הוביל לעלייה חדה במחיר המ"ר בשיעור דו-ספרתי. לדברי חני הורוביץ, בעלי קבוצת הורוביץ, הבונה את פרויקט הורוביץ במושבה, "דירות גן הן האלטרנטיבה לבתים צמודי הקרקע. מדובר בדירות גדולות כאשר יש להן שלוש יתרונות על צמודי קרקע: מיקום, מחיר ואחזקה. הדירות נמצאות במרכזי ערים ושכונות ולא דווקא ביישובים מרוחקים מתל אביב והמרכז, המחיר נגיש והאחזקה זולה משמעותית לעומת בתים צמודי קרקע. מדובר בתופעה שמתחזקת בקרב משפחות שמעדיפות לרכוש דירת גן על פני בית צמוד קרקע בשל עלויות נמוכות יותר הן באחזקה והן ברכישה הנכס".

ברבעון השני 2014 נרשמה עלייה במחירי דירות חדשות בהשוואה למקביל אשתקד

כך למשל מציעה הקבוצה דירות גן של 120 מ"ר עם גינה ענקית של כ-200 מ"ר  במחיר של 2.39 מיליון שקל, ואילו דירת גן 6 חדרים בשטח של 138 מ"ר עם גינה של 200 מ"ר נמכרת במחיר של 2.49 מיליון שקל.

פרויקט הורוביץ במושבה נפתח לשיווק לפני כחודש ונמכרו בו יותר מ-50% מהדירות. מדובר במגדל של 19 קומות הכולל 70 יח"ד. הורוביץ ציינה כי "עיקר הרוכשים הם אנשי היי-טק, רואי חשבון ועורכי דין שזיהו את הפוטנציאל בשכונה האטרקטיבית. המחירים התחרותיים ביחס לאזור, השכונה האטרקטיבית והמגדל הייחודי שעוצב על ידי אילן פיבקו, הובילו לכך שהביקוש גבוה מאוד".

כיום מציעה הקבוצה דירות גן של 120 מ"ר עם גינה ענקית של כ-200 מ"ר החל מ-2.39 מיליון שקל. היתרון הגדול של המגדל הוא המיקום הטוב ביותר באם המושבות כאשר החזית פונה לשכונת צמודי קרקע והנוף פתוח עד לים התיכון. המגדל יכלול חניות תת-קרקעיות, מחסנים, לובי מפואר ואולם אירועים לרשות דיירי הבניין. הדירות כוללות מפרט עשיר: בחירה של מספר סוגי מטבח מפוארים, פרקטים בכל חדרי השינה והכנה למיזוג אוויר מרכזי.