חדשות    

מחירי מוצרי החשמל ירדו ב-9% ב-2018

צילום:PIXABAY

על אף ההתייקרות במחירי החשמל ביטול מסים וגידול בתחרות הביאו להורדה במחירי המוצרים

-ב-2018 לבדה מחירי מוצרי החשמל ירדו בממוצע ב-9%, והתחזית היא שימשיכו לרדת בכ-4%. הסיבה להוזלה בנוסף לתחרות היא ביטול מס קנייה על מוצרים מיובאים. הצרכנים הצעירים יותר  מעדיפים מוצר זול, אפילו אםיצטרכו להחליפו תוך מספר שנים. בינואר 2018 במסגרת תכנית "נטו הוזלות". ביטול המכסים נכנסה לתוקף והואכה בדצמבר האחרון, וכללה מוצרי ההלבשה ומוצרי טקסטיל נבחרים, מוצרי תאורה, מוצרי חשמל ביתיים וחלקיהם ובהם מקררים, מקפיאים, תנורי חימום ובישול, מערבלי מזון ועוד. כמו כן, בוטל המכס על חלק מתמרוקים וקוסמטיקה

כך למשל המותג הטורקי המוזל בקו למקררים ומכונות כביסה עלה  ב־2018 עלייה של 15% במכירות.  ישראל אומנם נחשבת שוק קטן מבחינת מספר צרכנים, אבל הישראלי הוא צרכן שקונה הרבה.

בסוף שנה שעברה הודיעה רשות החשמל כי מחיר החשמל לצרכנים יעלה באופן משמעותי בתחילת שנת 2019. התעריף יעלה בשיעורים של 6.9%-6.5% לצרכנים המשתמשים בחיבור חד-פאזי, המהווים כ-60% ממשקי הבית. לצרכנים המשתמשים בחיבור תלת-פאזי, המהווים כ-40% ממשקי הבית, התעריף יעלה בשיעור גבוה אף יותר – של עד 8.1%.

הסיבות להתייקרות עליית מחירי הדלק. וכן התחזקות הדולר בהיקף של כ-1.5 מיליארד שקל. גם הגז הטבעי הנוזלי התייקר, והן מחירי הפחם..
ייקור בתעריף החשמל יביא באופן בלתי נמנע להעלאת המחירים במשק כולו, כאשר הנפגעים העיקריים מכך הם דווקא הצרכנים הביתיים. למעשה, הצרכן הביתי משלם פעמיים – פעם אחת בעקבות חשבונות החשמל המופרזים אותם מקבל, פעם שנייה בעקבות החמרת יוקר המחיה.