מדריכי דירה ומשכנתא    

מחיר למשתכן ברעננה ולוד – הזכאים מתלוננים: "המטבח קטן, יש כיוון אוויר אחד; תכנון לקוי"

כיוון אוויר אחד ויחידת הורים בממ"ד: צרות בפרויקט מחיר למשתכן ברעננה

 

איזו אכזבה. מחיר למשתכן, התוכנית שאמורה היתה לספק לזכאים דירה במחיר סביר, מספקת להם, במקרים רבים, דירה ממש לא מתאימה – כבר כתבנו כאן על הדירות הגדולות והיקרות יותר שמוכרים הקבלנים שלא מתאימות לזוכים. הרי הזכאים רוצים לקנות דירה במחיר סביר, אבל מה הם צריכים דירת 5 חדרים יקרה? כבר עדיף להם לקנות דירה יד שנייה 2 חדרים בדיוק איפה שהם רוצים מדירת 5 חדרים רחוקה.

בעיה נוספת היא כיווני האוויר – בהרבה פרויקטים של מחיר למשתכן יש כיוון אוויר אחד. כמו כן, הדירות לא מתאימות לצרכי הזכאים – יחידת הורים בממ"ד, אין מרפסת כפי שהובטח, ועוד.

לאחרונה עולים טענות של זוכים בשני פרויקטים בעייתים של מחיר למשתכן – רעננה ולוד. נתחיל ברעננה. רוב הזוכים בפרויקט (סה"כ 82 זוכים) של חברת אלקטרה ברעננה הגישו התנגדות לפרויקט לוועדה המקומית לתכנון ובנייה.

הפרויקט בשכונת נאות שדה החדשה ברעננה יצומצם לפחות מבנים כשגודלם יעלה. זאת הקלה שנתנו לקבלנים, אבל הזוכים מתנגדים. לטענתם, הצמדת שני מבנים של 9 קומות יגרום לכך שכ-85% מהדירות בפרויקט ייבנו בעצם בשני בניינים מחוברים שיהיו סוג של שיכון. לטענתם, יהיו כ-10 דירות בכל קומה, מתוכן 6 יח"ד בכל קומה  בעלות כיוון אוויר אחד.

מעבר לכך, בחלק מהדירות בנות ארבעה חדרים, יחידות ההורים תוכננו בחדר הממ"ד. כן זה נשמע תכנון לקוי, וזה לא הכל – הארונות בכניסה ליחידת ההורים ישמשו כמסדרון, בפועל לא יהיה חדר ארונות.

וחוץ מזה הפרויקט מתעכב.

 

ונעבור ללוד.  הזוכים בפרויקט של חברת צפריר וזוהר שרבט באחיסמך, שכונה חדשה בלוד, טוענים כי תכנון הדירות בפרויקט לקוי וכי הסטנדרט בנייה נמוך. השכונה הממוקמת בקצה הדרום־מזרחי של לוד, מול מושב אחיסמך אמורה להכיל 3,600 יחידות דיור, שמהן כ-600 דירות במסגרת פרויקט מחיר למשתכן. לטענתם של הזוכים יש דירות עם כיוון אוויר אחד, והמטבח הוא 6 מטר בלבד.  כמו כן, יש דירות שיש עמוד תומך בחדר שינה שמפריע להכניס מיטה זוגית, ויש דירות שזצינור הביוב נמצא בחדר עצמו.

אז אולי הרוכשים מבקשים יותר מדי? ואולי הקבלנים מנצלים את חוסר האכיפה, ופשוט מגדילים את הרווח שלהם על חשבון הזכאים. אבלח מה שחשבתם – מה שעולה זול גם נראה כך – לא?

מחיר למשתכן זה כמו למכור לאנשים קרקעות חקלאיות

רוכשי דירות במחיר למשתכן – כחלון מבטל את ההצמדה למדד תשומות; חיסכון של רבבות שקלים

החסרונות של מחיר למשתכן, ולמה רמת גני קונה דירה במעלות תרשיחא?

מרוויחים 27 אלף שקל ומקבלים דירה במחיר למשתכן – שר האוצר, תתעורר?