חדשות    

מחר יחלו להיסחר בבורסה אופציות וחוזים עתידיים על מדד ת"א-100

הבורסה לא תגבה עמלות מסחר בנגזרים אלו ב-3 החודשים הראשונים ותשלב עושי שוק במסחר בהם, זאת על מנת לעודד את המשקיעים לפעול בנגזרים אלו ולהבטיח נזילות מספקת החל מהיום הראשון של המסחר בהם

בורסת ת"א מזכירה כי החל ממחר, יום חמישי, יחלו להיסחר בבורסה אופציות וחוזים עתידיים על מדד ת"א-100. הבורסה לא תגבה עמלות מסחר בנגזרים אלו ב-3 החודשים הראשונים ותשלב עושי שוק במסחר בהם, זאת על מנת לעודד את המשקיעים לפעול בנגזרים אלו ולהבטיח נזילות מספקת החל מהיום הראשון של המסחר בהם. כמו כן, יפעלו 2 עושי שוק בנגזרים אלו (טריידומטיקס ואמטרין).

המאפיינים של הנגזרים החדשים יהיו זהים לאלו של הנגזרים על מדד ת"א-25:
– מכפיל נכס הבסיס – 100.
– סוג האופציה – אירופאי.
– אורך חיי הנגזרים – חודש, חודשיים ושלושה חודשים.
– מדד קובע למימוש ולפקיעה – מדד הפתיחה ביום ה' שלפני יום ו' האחרון בחודש המימוש (יחד עם פקיעת הנגזרים החודשיים על מדד ת"א-25 והאופציות על מניות).
– אופן הסליקה – כספית.
מגבלת הפוזיציות הפתוחות תעמוד על 30,000 בדומה למגבלה בנגזרים על מדד ת"א-25.

בורסת ת"א מדווחת כי ההחלטה להשיק נגזרים על מדד ת"א-100 באה, בין היתר, התקבלה מהסיבות שלהלן:
1. ייצוג לכלכלת ישראל – מדד ת"א-100 נחשב כמייצג את כלכלת ישראל, בעיקר בעיני משקיעים זרים. נגזרים על מדד זה יתרמו למשיכת משקיעים חדשים ויביאו, אגב כך, להגדלת הנזילות והסחירות במניות הכלולות גם במדד ת"א-75.
2. היקף תעודות הסל שעוקבות אחר מדד ת"א-100 –  שווי אחזקות הציבור בתעודות הסל על מדד ת"א-100 צמח באופן משמעותי בעשור האחרון ועומד כיום על כ-14 מיליארד ₪. נגזרים על מדד ת"א-100 יאפשרו למנהלי התעודות, כמו גם למנהלי קרנות נאמנות שמחקות את מדד ת"א-100, לגדר את החשיפה למדד גם באמצעות נגזרים.
3. כלי השקעה נוסף למשקיעים מוסדיים – משקיעים מוסדיים יוצרים חשיפה למדד ת"א-100 באמצעות השקעה בתעודות סל או במניות המרכיבות את המדד. השקת נגזרים על מדד ת"א-100 תאפשר חשיפה למדד גם באמצעות נגזרים.
4. נזילות – המתאם הגבוה בין מדד ת"א-25 למדד ת"א-100 יאפשר לפעילי נגזרים לגדר חשיפות שייפתחו בנגזרים על מדד ת"א-100, באמצעות נגזרים על מדד ת"א-25. לעובדה זו צפויה להיות תרומה משמעותית להבטחת הנזילות בנגזרים החדשים.