מחשבון פיצויי פיטורין

סה"כ פיצויים (כולל מענק פרישה ומענקים נוספים):
0 ש"ח
סה"כ פיצויים ומענקים פטורים ממס*:
0 ש"ח
סה"כ סכום חייב במס :
0 ש"ח

משתמשים יקרים, אנא קראו את  ההסברים  (עד למטה), אנחנו בטוחים שהם יועילו לכם…

מחשבון פיצויי פיטורין נועד לעזור לכם לדעת כמה כסף מגיע לכם בעת פיטורין, כמה מתוך הסכום הזה פטור ממס , וכמה חייב במס (ויש כמה דרכים לדחות את המס על החלק החייב) – כאן, תוכלו לקרוא את המדריך לפיצויי פיטורין – למי מגיע פיצויים, כמה מגיע ועוד,  כשבגדול – הפיצויים המגיעים לכם בעת פיטורין (וגם בעת התפטרות במקרים רבים) הם השכר שלכם מוכפל במספר השנים שעבדתם.

זה לא תמיד נכון – בהמשך לסעיף 14 לחוק הפיצויים, במקרים רבים, העובדים חותמים על סעיף זה שמבטיח להם מצד אחד פיצויים גם אם הם מתפטרים, אך מצד שני, הסכום שישולם לעובד הוא הסכום הנצבר בקרן הפיצויים, ובפועל הסכום יכול להיות נמוך מהחישוב  "הסטנדרטי" של משכורת אחרונה כפול מס' השנים.

– בכל מקרה, השכר שלנו, לרוב מחולק לשניים – שכר לפנסיה (שכר להפרשות) ונלוות. השכר שעליכם לפרט במחשבון הוא שכר לפנסיה / לפיצויים (כמובן). כמו כן, שימו לב שברירית המחדל במחשבון היא למשרה של 100% (ניתן לעדכן בהתאם).

– קימת תקרת פטור ממס – פיצויים שנתיים בסך 12,230 שקל (הסכום מתעדכן אחת לשנה). כלומר, אתם זכאים לפטור ממס על הפיצויים לפי התקרה הזו כפול מס' השנים.

– במקרים רבים, באם השכר נמוך  מסכום התקרה, ניתן לבקש פטור מוגדל לפיצויים (עד 150%), פקיד השומה צריך לקבל בקשה, והוא רשאי לאשר עד סכום התקרה – 12,230 שקל – אם אתם במצב הזה, תבקשו, יש לכם סיכוי טוב לקבל שיעור פיצויים גבוה.

–  במקביל לתשלם פיצויים, בעת פיטורין, מקבל העובד גם מענקים מיוחדים וסכומים בהתאם לחוזה בעבודה ובהתאם לחוק, לרבות – פדיון ימי מחלה, מענק הסתגלות, מענק בגין אי הודעה מוקדמת, מענק פרישה ועוד. הסכומים האלו מצטרפים לסך הכולל של הפיצויים ונחשבים "כמקשה" אחת לצורך ענייני המס והחיסכון הפנסיוני. כאן, תוכלו לקרוא על מענקי הפרישה השונים.

חשוב להבהיר (וחשוב לקרוא את המדריך)  – אתם צריכים לתכנן את הפרישה שלכם.  בשלב הפיטורין/ הפרישה, אתם צרייכם לקבל החלטות חשובות כמו – כמה כסף למשוך? כמה כסף להשאיר בפנסיה? האם יש נקוט בתכנוני מס – פריסה, היוון קצבה לפנסיה, היוון פיצויים, שהמשמעות שלהם היא בהתאמה – פריסת המס על פני מס' שנים, או העברת חלק מהכספים לתקופת הפנסיה (ונקבלם בתור קצבה, כאשר כך לרוב ניתן לדחות את המס על החלק החייב במס), או בהיוון לפיצויים, שזה, במילים פשוטות, גלגול של היצויים למקום העבודה החדש.

צוות הון מדריכים, הכין מדריך גג על הפרישה, לרבות משמעות הפיצויים, הפרישה, תכנוני המס, והקשר לחיסכון הפנסיוני – מומלץ לקרוא.

כמו כן, הכנו מס' מחשבונים שישמשו אתכם בעת הפרישה

מחשבון פריסה  (מחשבון פריסת מס) – לכמה שנים אפשר לפרוס את סכום הפיצויים ומענק הפרישה. על ידי הפריסה, ניתן בעצם להקטין את חבות המס השנתית, אבל זה תלוי בכמה פרמטרים, לרבות מס' שנות הפריסה.

מחשבון תכנון מס בפרישה – חישבתם ומצאתם שיש לכם סכום שחייב במס, אתם יכולים לפעול באחת האפשרויות (פריסה, היוון קצבה, היוון פיצויים) כדי לדחות (ואף להימנע) מתשלום  מס על הסכום הזה. איך עושים זאת? הסבר במחשבון, ובמדריך המלא לפרישה