מחשבון תכנון מס בפרישה

סה"כ פיצויים (כולל מענק פרישה ומענקים נוספים):
0 ש"ח
סה"כ פיצויים ומענקים פטורים ממס*:
0 ש"ח
סה"כ סכום חייב במס (לפני קצבה לפנסיה):
0 ש"ח
הסכום המהוון כקצבה לפנסיה
0 ש"ח
הסכום החייב נטו:
0 ש"ח

גולשים יקרים, מומלץ לקרוא עד למטה (בכדי להבין את המחשבון והפלט שלו), ומומלת ביותר לקרוא את המדריך המלא לפרישה …


פרישה היא לא עניין פשוט – העלנו  כאן מחשבון שיעזור לכם להבין כמה כסף תקבלו בפרישה, ואיך תוכלו לתכנן את המס בפרישה כך שתשלמו (כחוק) כמה שפחות. עם זאת, זה תלוי בצרכים שלכם – אולי  אם תדחו את הכספים לפנסיה, תחסכו במס, אבל אם אתם צריכים את הכסף בשנים הקרובות, אתם צריכים לחלק את הכספים לפנסיה ולמשיכה.

בשלב הראשון המחשבון מחשב את פיצויי הפיטורין  שמגיעים לכם (החלק החייב והחלק הפטור). אבל שימו לב שאם אתם חתומים על סעיף 14 אז ייתכן שלא תקבלו את הסכום הזה (אולי יותר, אבל הרבה פעמים – דווקא פחות; להרחבה – מדריך פיצויים).

– בכל מקרה, השכר שלנו, לרוב מחולק לשניים – שכר לפנסיה (שכר להפרשות) ונלוות. השכר שעליכם לפרט במחשבון הוא שכר לפנסיה / לפיצויים (כמובן). כמו כן, שימו לב שברירית המחדל במחשבון היא למשרה של 100% (ניתן לעדכן בהתאם).

– קימת תקרת פטור ממס – פיצויים שנתיים בסך 12,230 שקל (הסכום מתעדכן אחת לשנה). כלומר, אתם זכאים לפטור ממס על הפיצויים לפי התקרה הזו כפול מס' השנים.

– במקרים רבים, באם השכר נמוך  מסכום התקרה, ניתן לבקש פטור מוגדל לפיצויים (עד 150%), פקיד השומה צריך לקבל בקשה, והוא רשאי לאשר עד סכום התקרה – 12,230 שקל – אם אתם במצב הזה, תבקשו, יש לכם סיכוי טוב לקבל שיעור פיצויים גבוה.

–  במקביל לתשלם פיצויים, בעת פיטורין, מקבל העובד גם מענקים מיוחדים וסכומים בהתאם לחוזה בעבודה ובהתאם לחוק, לרבות – פדיון ימי מחלה, מענק הסתגלות, מענק בגין אי הודעה מוקדמת, מענק פרישה ועוד. הסכומים האלו מצטרפים לסך הכולל של הפיצויים ונחשבים "כמקשה" אחת לצורך ענייני המס והחיסכון הפנסיוני. כאן, תוכלו לקרוא על מענקי הפרישה השונים.

בשלב הבא, המחשבון מחשב את החלק שניתן לדחות ולא לשלם עליו מס.  חשוב להבין איך ניתן לדחות (פריסה, דחייה לקצבת פנסיה, דחייה לפיצויים) – תוכלו לקרוא את המדריך –  תכנון פרישה .

בשלב הפיטורין/ הפרישה, אתם צריכים לקבל החלטות חשובות כמו – כמה כסף למשוך? כמה כסף להשאיר בפנסיה? האם יש נקוט בתכנוני מס – פריסה, היוון קצבה לפנסיה, היוון פיצויים, שהמשמעות שלהם היא בהתאמה – פריסת המס על פני מס' שנים, או העברת חלק מהכספים לתקופת הפנסיה (ונקבלם בתור קצבה, כאשר כך לרוב ניתן לדחות את המס על החלק החייב במס), או בהיוון לפיצויים, שזה, במילים פשוטות, גלגול של היצויים למקום העבודה החדש.

צוות הון מדריכים, הכין מדריך גג על הפרישה, לרבות משמעות הפיצויים, הפרישה, תכנוני המס, והקשר לחיסכון הפנסיוני – מומלץ לקרוא.

כמו כן, העלנו באתר מחשבון פריסה, שדרכו תוכלו לדעת לכמה שנים ניתן לפרוס את הפיצויים –

מחשבון פריסה – לפרוס את הכספים המתקבלים בפריסה, וככה לשלם פחות מס