חדשות    

מנכ"ל מידרוג: "המשחק המסוכן של ריבית לא ריאלית יוצר תמחור חסר לסיכוני שוק, סיכוני אשראי ותמחור עודף לנכסים"

מנכ"ל מידרוג, ערן היימר: "המשחק המסוכן של ריבית לא ריאלית יוצר תמחור חסר לסיכוני שוק, סיכוני אשראי ותמחור עודף לנכסים"

"בכל העולם כמו בישראל כולם נמצאים במלכודת דבש של ריבית נמוכה, במשחק שיצר שיווי משקל חדש של "תיקו אפס" שמי שיוצא ממנו ראשון עלול להיות המפסיד. המשחק המסוכן הזה של ריבית לא ריאלית יוצר תמחור חסר לסיכוני שוק, סיכוני אשראי ותמחור עודף לנכסים". כך אמר היום ערן היימר, מנכ"ל חברת דירוג האשראי מידרוג בכנס "פורום שוק החוב" ה- 20 בתל אביב.

לדבריו, "כמו כולם, גם אצלנו מפחדים מהתחזקות השקל שתגרום להחלשות הכלכלה ומעדיפים את הצמיחה מול מחירי נדל"ן ומניות מנופחים. ביטאה זאת בשבוע שעבר ז'נט יילן וציינה בעדינות את הידוע לכולם שמחירי המניות גבוהים מדי והפילה את השווקים, אך כמות הכסף חזקה מכל רציונאל כלכלי".

מידרוג: "גידול חד בהיקפי ההנפקות בהובלת הבנקים ומגזר הנדל"ן בינואר-אפריל"

"המוסדיים מגדילים משנה לשנה את החשיפה להשקעות בחו"ל ועוד רגע מגיעים ל- 20% השקעות חו"ל,  יעד עליון שסימנו הרגולטורים. משק ישראל חשוף מתמיד לכלכלה העולמית –  דרך הסחר, מחירי הסחורות, השקעות בחו"ל והמסחר הדואלי. מההייטק והביוטק ועד החברה לישראל ושטראוס. הרווחיות של החברות הישראליות תלויה בצמיחה הבינ"ל". אמר היימר.

"גם בשוק החוב הממשלתי למרות מיעוט המשקיעים הזרים באג"ח המקומי המתח בין עקומי הריבית השונים הוא הגורם המרכזי לירידת התשואות ובטח לא השקט והשלווה במזרח התיכון" הוסיף היימר.

חברת הדירוג Fitch אישררה את דירוג האשראי של ישראל ברמה A עם תחזית 'יציבה'

היימר הוסיף ואמר כי "שוק ההון מסוגל וצריך להיות שותף לפתרון הבעיות של המשק. לא תהיה תחרות באף ענף בלי גיבוי של שוק ההון, בין עם זה אשראי חוץ בנקאי, הפרדת חברות האשראי מהבנקים, התייעלות החברות הממשלתיות, מימון פרויקטים לדיור וכו'. בשביל לקדם את כל היעדים הללו לא צריך להשתמש בתקציב שהוא משאב במחסור אלא לייעל את שוק ההון ולהשתמש בכספי החיסכון הפנסיוני ובשביל זה צריך להכיר ביתרונות של שוק יעיל ומתפקד. אם יותר קל להנפיק חברות ישראליות בלונדון אז יש בעיה אך היא פתירה. אם נשאיר את האשראי החוץ בנקאי בידי הבנקים לא תהיה תחרות, בלי איגוח לא יהיו מקורות מימון לעסקים קטנים ובינוניים. האתגרים רבים וצריך לרתום את כוחות השוק ולא להרתיע אותם מלהשתתף במשימות הלאומיות".