חדשות    

"נהירת הציבור אל מיחזורי המשכנתא חיובית – אך המספר עדיין מצחיק"

בנק ישראל

בני שהינו, מנכ"ל אלומות הון ליין, מגיב לנתונים של בנק ישראל המצביעים על היקפי שיא במספר ממחזרי המשכנתאות במארס, וסבור כי מדובר במגמה חיובית אך לא מספיקה

בני שהינו, מנכ"ל אלומות הון ליין, מגיב לנתונים של בנק ישראל המצביעים על היקפי שיא במספר ממחזרי המשכנתאות במארס. על פי נתוני בנק ישראל, מספר מיחזורי המשכנתאות הסתכמו בחודש מארס האחרון ב-4,777 לעומת 1,792 משכנתאות שמוחזרו במארס אשתקד. שהינו מציין, כי על אף שהנתונים חיוביים ומעודדים – מספר מיחזורי המשכנתא מצחיק.

פראייר מי שלא ממחזר – בנק ישראל מאריך לזכאים את מחזור המשכנתא ללא עלויות!

"נתוני בנק ישראל המצביעים על נהירה של הציבור לעבר מיחזורי המשכנתא היא חיובית ומעודדת, אך היא עדיין משקפת רק 0.5% מסך המשכנתאות בשוק", כותב היום בני שהינו. "4,777 מיחזורים מתוך 773,000 משכנתאות הם עדיין מספר מצחיק. היה נכון אילו בנק ישראל היה מעודד את המהלך מיוזמתו, כמהלך של קריאה למיחזור לאומי, בכדי להכניס קצת יותר יציבות לשוק המשכנתאות".

שהינו מציין כי "על פי נתוני בנק ישראל ב-2014 היו 23,000 משכנתאות בסיכון, שבמקרה של עליית ריבית עשויות להיות בקריסה. קריאה למיחזור היא מהלך מחוייב המציאות, שאמור להטיב עם משקי הבית וגם בתהליך ארוך טווח ישמור על יציבות של הבנקים, למרות הפגיעה קצרת הטווח ברווחיותם".

מדריכים לרכישת דירה

נזכיר, כי על פי נתוני בנק ישראל בחודש מארס נרשמו ביצועי משכנתאות בסך 5.598 מיליארד ש"ח. מדובר בזינוק של כמיליארד ש"ח לעומת חודש פברואר, אך מדובר בין היתר במחזור משכנתאות. כזכור, המהלך לעידוד מחזור הלוואות משכנתא לזכאים, הוארך ב-3 חודשים, עד ל-31/8/15. בחודש האחרון נרשמו מחזורים כדלהלן:  62 מיליוני ש"ח בינואר 2015.  232 מיליוני ש"ח בפברואר 2015.  320 מיליוני ש"ח במרץ 2015.