חדשות    

מיטב דש: האג"ח הארוכות בישראל אינן מתמחרות את הסיכון הכלכלי והפוליטי

אלכס זבז'ינסקי בסקירה שבועית מאקרו ושווקים: ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים, באמצעות החזקת האג"ח הארוכות והקצרות; אנו ממליצים להגדיל חשיפה לאפיק הצמוד

מיטב דש מפרסמים היום סקירה שבועית מאקרו ושווקים. אלכס זבז'ינסקי כותב בסקירתו כי בחודשים האחרונים ניכר גידול מהיר באשראי הפרטי שלא למגורים בישראל. שילוב של גידול באשראי זה יחד עם המשך התנפחות שוק הדיור, על רקע החרפת מלחמת המטבעות בעולם, מציבים דילמה קשה בפני בנק ישראל. אנו מעריכים שבמכלול הנסיבות, הריבית בישראל תישאר ללא שינוי בחודשים הקרובים.

עלה הסיכון מהתפשטות המשבר ביוון אל הגוש האירופאי. הצריכה הפרטית בארה"ב ממשיכה לצמוח בשיעור מואץ וצפויה אף להגביר את הקצב בחודשים הבאים. לעומת זאת, המגזר העסקי סובל מהאטה בעולם, התחזקות הדולר והשלכות של הירידה החדה במחירי הנפט.

בנוסף כותבים מיטב, כי החברות בארה"ב עמדו בתחזיות האנליסטים, אף בשיעור גבוה יותר מאשר ברבעונים הקודמים. יחד עם זאת, חלה הרעה בתחזיות החברות לעתיד. שוק האג"ח בארה"ב והחוזים על הריבית משקפים תוואי עתידי של הריבית נמוך יותר מאשר התחזית של הנגידים הפסימיים ביותר בוועדה המוניטארית של ה-FED. בכך שוק האג"ח משקף חוסר אמון ביחס להצהרות ה-FED.

מיטב מוסיפים כי גם בישראל שוק האג"ח משקף ריבית נמוכה יותר מאשר התחזיות של בנק ישראל, שהן נמוכות משמעותית לעומת תוואי הריבית החזוי ע"י ה-FED. בנוסף, האג"ח הארוכות בישראל אינן מתמחרות את הסיכון הכלכלי והפוליטי.

המלצות מרכזיות של מיטב: "אנו ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים, באמצעות החזקת האג"ח הארוכות והקצרות.
אנו ממליצים להגדיל חשיפה לאפיק הצמוד; למשקיעים בארה"ב מומלץ להתרכז בחברות שעיקר המכירות שלהן לצרכן האמריקאי; אנו ממליצים להגדיל חשיפה לאג"ח בשווקים המתעוררים;  אנו ממליצים על הגדלת החשיפה לאג"ח הקונצרניות בדירוג A בישראל; אנו ממליצים על הסטה מהאפיק הקונצרני בישראל לחו"ל, בעיקר לארה"ב".