חדשות    

מיטב דש: "הסיכוי לשינוי בריבית או לצעדים אחרים בחודשים הבאים – נמוך"

קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל

בית ההשקעות מיטב דש מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו: מדד אמון הצרכנים בישראל עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2012. שיפור באמון צפוי לתמוך בצריכה הפרטית

בית ההשקעות מיטב דש מפרסמים הבוקר סקירת מאקרו כלכלית, ובה התייחסות למדיניות המוניטארית של בנק ישראל. במיטב דש מציינים כי מדד אמון הצרכנים בישראל עלה לרמה הגבוהה ביותר מאז שנת 2012. שיפור באמון צפוי לתמוך בצריכה הפרטית.

"לפי סקר הערכת מגמות בעסקים, חל שיפור חד במצבו של ענף הבנייה. לעומת זאת, החברות במגזר התעשייה היו פסימיות יותר, בעיקר בקשר להזמנות ליצוא", כותבים הבוקר מיטב דש. "מגמה לא אחידה ניכרת ביצוא התעשייתי, תוך עלייה ביצוא של תעשיות טכנולוגיה עילית. בעולם ניכרת האטה בהתרחבות סחר החוץ, כאשר קצב צמיחת היבוא אל המדינות המפותחות עלה לראשונה על זה של המתפתחות". להערכת מיטב דש, בנק ישראל צפוי להותיר את הריבית ללא שינוי בישיבתו השבוע. הסיכוי לשינוי בריבית או לצעדים אחרים בחודשים הבאים די נמוך.

ברק בית השקעות: "אין לשלול אפשרות להורדת ריבית ל-0% במידה והדולר יירד"

במיטב דש מתייחסים בנוסף למתרחש בשווקים בעולם, וכותבים כי הנתונים באירופה ממשיכים להשתפר ולאחרונה עלה קונצנזוס תחזיות הצמיחה לכל המדינות הגדולות באירופה. לפי התנהגות השווקים, נראה שהנזק מהפרישה האפשרית של יוון מגוש האירו אינו צפוי להיות גדול מדי בנסיבות הקיימות לעומת הערכות העבר.

מיטב דש מציינים בנוסף כי נתוני הזמנות מוצרי בני קיימא המאכזבים חיזקו הערכה שצמיחת המשק האמריקאי ברבעון הראשון תהיה נמוכה. מיטב דש מזכירים כי השבוע תתקיים ישיבת הריבית האחרונה של ה-FED בה לא קיים סיכוי להעלאת הריבית.

"הסיכוי להעלאת הריבית בארה"ב בהמשך השנה, עלייה בציפיות האינפלציה ובלימת ירידת התשואות באירופה פועלים לעלייה בתשואות הארוכות בארה"ב. בעקבות עליית התשואות הארוכות עלה שיפוע העקום האמריקאי בחודש האחרון", כותבים מיטב דש.

ההמלצות המרכזיות של מיטב דש:

בבית ההשקעות ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים; בנוסף ממליצים מיטב דש להחזיק מח"מ ארוך יותר ברכיב הצמוד של התיק ומח"מ קצר יותר באפיק השקלי. כמו כן, מיטב דש ממליצים לצמצם את החשיפה לאג"ח הקונצרניות בדירוגים מתחת ל-A ולהגדיל את החשיפה לבנקים.