חדשות    

מיטב דש ממליצים להגדיל את החשיפה לבנקים

אלכס זבז'ינסקי מבית ההשקעות מיטב דש מפרסם סקירת מאקרו שבועית, בה הוא מעריך כי הגידול בגביית המיסים בחודשים האחרונים מעיד על האצת הפעילות הכלכלית במשק

"בחודשים האחרונים הצטברו עודפים בגביית המסים מעבר לתכנון בסך של כ-4 מיליארד ₪, מה שמעיד על האצת הפעילות במשק ומאפשר לממשלה החדשה מרחב תמרון גדול יחסית", כך כותבים הבוקר בית ההשקעות מיטב דש בסקירה מאת אלכס זבז'ינסקי.

מיטב דש מציינים כי האוצר הנפיק לראשונה בחודש מרץ יותר אג"ח לא סחירות לקרנות הפנסיה מאשר האג"ח הסחירות בשוק. במיטב סבורים כי חוסר האיזון בין ביקוש להיצע בשוק האג"ח הסחיר עשוי לעוות הערכות הריבית והאינפלציה הגלומות בו.

הקרנות המסורתיות הציגו גיוסים של כ-1.34 מיליארד ₪ השבוע

להערכת מיטב דש, למרות שהשקל חזר לנקודה ערב הורדת הריבית בחודש פברואר ולמרות האינפלציה הנמוכה מהיעד, בנק ישראל צפוי להשאיר את מדיניותו על כנה החודש.

מיטב דש מציינים בנוסף כי על פי התחזית של קרן המטבע, הפער בין קצב הצמיחה במדינות המתפתחות לעומת המפותחות יצטמצם השנה לרמה הנמוכה ביותר מאז שנת 2000.

באשר למתרחש בשווקי העולם: הנתונים בסין ממשיכים להתדרדר, אך יש סימנים שהפעילות במשק הסיני עוברת מהענפים אותם ממשלת סין מעוניינת להקטין לענפים אחרים אותם היא מקדמת. מיטב דש מציינים כי עלה הסיכון לפשיטת רגל של יוון. השווקים, בעיקר באירופה, התחילו לתמחר אפשרות זו. עדיין קיים סיכוי גבוה יותר שיוון תישאר בגוש האירו, אך גם בתרחיש השלילי הסיכון לחזרת המשבר בנוסח  2012 די נמוך.

להערכת מיטב דש, יש יותר סימנים שהשכר והאינפלציה בארה"ב צפויים להתגבר. מנגד, האינדיקאטורים מהמגזר העסקי ממשיכים להפגין חולשה. חוסר בהירות לגבי מצבה הכלכלי של ארה"ב, מגביר חילוקי דעות בקרב נגידי ה-FED.

ההמלצות המרכזיות שמעניקים היום מיטב דש: אנו ממליצים על מח"מ התיק של כ-3 שנים; אנו ממליצים להחזיק מח"מ ארוך יותר ברכיב הצמוד של התיק ומח"מ קצר יותר באפיק השקלי; אנו ממליצים לצמצם את החשיפה לאג"ח הקונצרניות בדירוגים מתחת ל-A ולהגדיל את החשיפה לבנקים.