פיקדונות    

מיטב – המק"מ לא אטרקטיבי

רון אייכל, כלכלן ואסטרטג ראשי של בית ההשקעות מיטב סבור שמאחר שהתשואה הגלומה במק"מים נמוכה ומבטאת הפחתות ריבית, יש להימנע מלהשקיע בהם כעת – " הואיל ומחירי המק"מים כבר מגלמים שתי הפחתות ריבית באופק של שנה", כותב אייכל, "להערכתנו, רווחי ההון בחלקים הקצרים כבר קרובים לכדי מיצוי. מנגד, המהלכים הפיסקליים האחרונים מייצבים את  הסביבה הפיסקלית ובהתאם יוצרים פתח מחודש לרווחי הון בחלקים הארוכים של העקומים הממשלתיים. אם נוסיף לכך, את פער התשואה שבין ה-122 ל-UST המקבילה, אזי יש לאג"ח הישראלית כרית ביטחון גדולה למדי, גם לאחר צמצום הפער בשבוע האחרון"

ובמילים פשוטת – "על רקע העלאת המע"מ הצפויה בראשית החודש הבא יש יתרון לאפיקים הקצרים הצמודים למדד, במיוחד על רקע העובדה כי השפעת המע"מ לא באה לידי ביטוי בציפיות האינפלציה – ציפיות האינפלציה לשנתיים מהעקום הממשלתי עומדות על 2.29% בלבד.

"באפיק הממשלתי, אנו מעדיפים חשיפה לחלק הצמוד הקצר ולשקלי הארוך. כמו כן, רמת השיפועים מגבירה באופן טקטי את האטרקטיביות של החלקים הארוכים, גם אם לוקחים בחשבון את הבעיה הפיסקלית שצומצמה במידה בשבוע האחרון. 

"באפיק הקונצרני יש לנצל את רמות המחירים הנמוכות לשם הגברת החשיפה לאפיק. את זאת, יש לעשות באמצעות בחירה פרטנית של חברות. במיוחד, להעמיק החשיפה בחברות שמחיריהן נפגעו מהאירוע המערכתי והן לא קשורות לחברות האחזקה, תחום הסלולר או לענפים רגישים אחרים.

"באפיק הקונצרני, יש להתמקד במח"מ קצר עד כ-4 שנים.

"ישנה להערכתנו עדיפות לאיגרות חוב קונצרניות ברמות דירוג של '+A' וגם 'A', במח"מ של 5-4 שנים. איגרות אלו משלבות לדעתנו בצורה הטובה ביותר בין תשואה לסיכון. איגרות החוב הממשלתיות צפויות להתאפיין ביציבות בחלקים הקצרים על רקע צפי ליציבות בריבית ובמגמה שלילית בחלקים הארוכים על רקע הגדלת יעד הגירעון. על כן, יש להערכתנו לשמור על מח"מ של עד 4 שנים".