שוק ההון    

מיטרוניקס – הצמיחה נמשכת; רווח של 37.5 מיליון שקל ברבעון השני

מיטרוניקס העוסקת בפיתוח ייצור ושיווק של רובוטים לניקוי בריכות, מדווחת על תוצאות טובות ברבעון השני – הרווח הסתכם ב-35.7 מיליון שקל על הכנסות של 187.5 מיליון שקל, בהשוואה לרווח של 31.9 מיליון שקל על הכנסות של 180 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

במחצית הראשונה דיווחה החברה על רווח של 73 מיליון שקל על הכנסות של 379.4 מיליון שקל לעומת רווח של 64.2 מיליון שקל על הכנסות של 321.5 מיליון שקל.

הנהלת החברה מסבירה כי העלייה בהכנסות מקורה בהמשך צמיחה בטריטוריות בהן פועלת החברה. העלייה ברבעון השני מתונה יחסית לעלייה ברבעון הראשון וזאת בשל הצמיחה הגבוהה ברבעון הראשון שנבעה אז ממכירות buy Early  מוצלחות שהחברה מימשה תוך ניצול יתרון ההצטיידות הגבוהה במלאים בסוף 2015 וכן כתוצאה ממזג אוויר חורפי שהשפיע על מועד פתיחת הבריכות.

השיפור בתוצאות, מסבירה הנהלת החברה, הוא למרות מצב השוק – "הרבעון השני של אופיין במזג אוויר קר יחסית, והעונה נפתחה ברוב השווקים באיחור, למרות האמור מכירות החברה בחציון השני גדלו  ב-18% לעומת החציון המקביל אשתקד. הגידול משקף צמיחה בכל הטריטוריות המרכזיות שבהן פועלת החברה. מצאי מלאי זמין בשוק, איכות המוצרים, רמת השירות, שיווק ממוקד וניהול נכון של אסטרטגיית החדרת קו ה-S  אל מול קווי המוצר הקיימים והמשך צמיחה בשוק הציבורי אפשרה לחברה לחזק ולבסס את מעמדה תוך שמירה על הרווחיות. למיטב ידיעתנו, מבנה השחקנים הגדולים בענף נשמר, נמשכת מגמת הקונסולידציה בעיקר בהפצה, אם כי אין שינוי מהותי ביחסי הכוחות".