חדשות    

מייסד צ'ק פוינט רוצה בנק דיגיטלי

אומנם המפקחת על הבנקים רוצה בנק דיגיטלי, אבל פחות להסיר את החסמים המאפשרים את התחרות

קבוצת נכט, בראשות אחד ממייסדי צ'ק פוינט מריוס נכט , הגישה  לבנק ישראל תוכנית עסקית להקמת בנק דיגיטלי.  בתוכנית נכללת בקשה לרישיון בנקאי. העלות כ-120 מילון דולר.  לאחרונה אמרה המפקחת על הבנקים כי היא צוופה שיקום בנק דיגיטלי בישראל בקרוב.  האם זה הולך להיות הבנק של נכט?

לא בקלות. לנכט יש כמה דרישות  שכנראה עדיין לא יקבלו את אישור הפיקוח על הבנקים.  הקבוצה רוצה שיוסרו חסמי תחרות מרכזיים. הדרישה שהכי סביר שתיענה היא הקמת שירותי מחשוב לבנקים דיגיטליים במקום שהחברה תקים את התשתית מאפס.  דרישה אחרת היא מניעת הצעות "טורפניות, כלומר אגרסיביות ,של הבנקים, והכוונה כנראה לבנק הדיגיטלי פפר של לאומי, שגם נהנה מגב חזק של הבנק הראשי וגם אין בו עמלות. בנכט רוצים שהמדינה תגביל את הצמיחה שלו או לפחות תחייב אותו לתת שירותים במחיר רווחי, להבדיל מעכשיו. יש סיכוי נמוך שדרישה זו תתמממ. הדרישה העיקרית שמקשה על כניסת הבנק הדיגיטלי היא הסדרת ביטוח פיקדונות שיגן על המפקידים;  במשרד האוצר מתנגדים בתוקף .

מה שכן אפשר לעשות הוא שהפיקוח על הבנקים יקדם את הבנקאות הפתוחה, ולפיה הבנקים יחויבו לחשוף למתחרים החדשים  את מאגרי המידע שלהם ולאפשר להם לפתח מנועי השוואה של העמלות והריביות, כדי שתתגבר  התחרות בתחום. עוד חזון למועד

בנק דיגיטלי בישראל – יש או אין היתכנות

בנקאות דיגיטלית לאזרחים וותיקים – בנק ישראל מקיים סדנאות; לכו על זה!

בנקאות דיגיטלית – בדרך לעולם דיגיטלי, וזול יותר; ככה תחסכו בעמלות