זכויות עובדים    

מילואימניקים – בדקתם אם קיבלתם כסף על שירות המילואים?

צילום: דובר צה"ל

מסתבר שאנחנו טובים בסיסמאות, אבל כשהדברים מגיעים לכסף, אנחנו די חלשים. יש תמיכה ואהדה גורפים במילואימניקים, אז לה הם צריכים לרדוף אחרי הכסף שלהם?

מילואימנקים שעושים שירות תעסוקה ויש להם מקום עבודה פעיל, מקבלים את ההחזר מביטוח לאומי דרך השכר – כאן התהלך יחסית פשוט. אבל מיילואימניקים  שהם סטודנטים, או מובטלים או עצמאיים, לא מקבלים את התשלום בגין מילואמים באופן אוטומטי.

על רקע זה, נצברו 55 מיליון שקל שלא שולמו למילואימניקים, ועכשיו ביטוח לאומי עושה סדר ומשלם להם. כמו כן, הוחלט על תשלום כמעט אוטומטי בלי צורך בניירות רבה ומסועפת.

המוסד לביטוח לאומי יעביר עד סוף השנה 55 מיליון שקל עבור – 170 אלף  ימי מילואים שלא שולמו לסטודנטים, מובטלים ועצמאים(בשנים 2017-2013).

ההפקדות הרטרואקטיביות יהיו  בשלוש פעימות. בפעימה הראשונה יועבר תשלום למילואימניקים סטודנטים בסך 28.2 מיליון שקל. הפעימה השנייה, בחודש אוגוסט לעצמאיים ושכירים שהגישו תביעה לביטוח לאומי,בסך של 7 מיליון שקל. התשלום השלישי עד דצמבר 2018 למשרתי המילואים, שכירים ועצמאים, שלא הגישו כלל תביעה לביטוח לאומי בין השנים 2017-2013.כאן מדובר על תשלום בסך 20 מיליון שקל. כל הסכומים הם הערכות.

מילואאימניקים שלא עדכנו את ביטוח לאומי במס חשבון הבנק שלהם (כמה אלפים טובים) יקבלו מסרון עם הודעה, ימלאו פרטים, והעדכון יושלם.

 

 חיים כץ, שר הרווחה שהניע לתשלום למילואימניקים אמר כי "המצב שלפיו חוסר ידיעה על זכויות מנוצלת לאי תשלום לאלו שמגיע להם מקוממת. הוצאתי הנחיה ברורה להעניק לזכאים את מלא התמורה במינימום בירוקרטיה ומקסימום פשטות. מדובר בהנחיה כוללת לכלל האוכלוסיות שאמצא שאינן ממצות זכויות".

מנכ"ל המוסד לביטוח לאומי, מאיר שפיגלר, אמר: "כמנכ"ל הביטוח הלאומי אני שואף לכך שאזרחי מדינת ישראל יקבלו את המגיע להם בדין, בפשטות וללא בירוקרטיה. אנו נמשיך לבחון כיצד ניתן למצות זכויות גם עבור אוכלוסיות נוספות ואני בטוח כי יגיעו בשורות נוספות בקרוב".