שוק ההון    

מיקרונט – לקוח ביטל הזמנה גדולה; והנהלת החברה טוענת – "זה לא ישפיע מהותית על הדוחות"

מיקרונט העוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות מחשב ומסופונים בעיקר לניהול ציי רכב דיווחה השבוע כי לקוח שהזמין מוצרים בהיקף של 2.1 מיליון דולר, מעוניין לבטל חלק גדול מההזמנה – 1.4 מיליון דולר. מיקרונט שנסחרת בבורסה המקומית ב-50 מיליון שקל, הפסידה במחצית הראשונה מעל 10 מיליון שקל על מחזור של 23 מיליון שקל.

היקף הפעילות החברה נמצא בירידה לעומת תקופה מקבילה, אבל הנהלת החברה שידרה אופטימיות בזכות חוזים חדשים ומוצרים חדשים. ביטול ההזמנה היה בפועל בחברה הבת – "…ביום 18 באוקטובר 2017 ,קיבלה מיקרונט אינק, חברת הבת בארה"ב המצויה בבעלותה ובשליטתה המלאה של החברה, הודעה על רצונו של לקוח לבטל חלק מהזמנה קיימת עליה דיווחה החברה בתאריך 25 במאי 2017. הודעת הביטול מתייחסת לאחד משני הדגמים של מוצר ה- OBC317 הכלולים בהזמנה אשר היו מיועדים להיות מסופקים ברבעון הנוכחי".

החברה לא מקבלת את הודעת הביטול – והכוונה שכנראה על פי החוזה המקורי אין זכות ביטול, אולי זכות החלפה – "החברה אינה מקבלת את הודעת הביטול ובכוונתה לדון בנושא עם הלקוח לרבות לגבי המרת חלק ההזמנה שבוטל לדגם המוצר השני אשר לגביו ביקש הלקוח להמשיך לקבל את האספקות כמתוכנן" – זה בהחלט אפשרי, אבל זה עניין משפטי, ולא עסקי. גם אם (וזה בכלל לא בטוח) החברה יכולה לחייב את הלקוח לרכוש הזמנות, הרי שיש סיכוי לא קטן שאחרי התנהלות כזו הוא לא ימשיך לעבוד איתה – ככה שזה בכל תרחיש פגיעה בעסקים.

אבל הנהלת מיקרונט חושבת אחרת ומפתיעה – "להערכת החברה לא צפויה השפעה מהותית על תוצאותיה כתוצאה מהודעה זו" – איך זה יכול להיות, הרי זה לא בכיס שהלקוח יזמין מוצרים אחרים. אם הוא היה רוצה הוא כבר היה עושה זאת, ואם כך, אזי יש חור בהכנסות – לחברה שמוכרת ב-3 מיליון דולר ברבעון זה מאוד משמעותי.

נמשיך לעקוב