שוק ההון    

מלחמת הסחר וההשפעה על אפל?

טים קוק, מנכ"ל אפל

בשעה שטראמפ מתקוטט עם הסינים ומעלה מכסים במה שמכונה – מלחמת הסחר, החברות האמריקאיות וגם הסיניות, נפגעות. עדיין לא ברורה עצמת הפגיעה; עדיין לא ברור עד מתי המלחמה הזו תימשך. אם בתחילת הדרך נראה שזה סוג של גחמה של הנשיא טראמפ, עכשיו כבר ברור שהוא רציני מאוד, והוא מסוגל ללכת עד הסוף.

בינתיים חברת אפל – החברה הגדולה בעולם עם שווי שוק של טריליון דולר, מרגישה את מלחמת הסחר.  אפל (AAPL) ירדה אמש בוול-סטריט ב-2.2% בגלל אזהרה של  בנק ההשקעות גולדמן זאקס. האנליסטים של גולדמן סבורים כי ההידרדרות בכלכלה הסינית בחודשים הקרובים צפויה לפגוע קשה בביקושים למכשירי האייפון  -"מלחמת הסחר בין ארה"ב וסין מתבטאת בכלכלות של מדינות אלו. קיימים מספר סימנים להאטה משמעותית ומהירה בסנטימנט הצרכני בסין, ואנחנו חושבים כי מגמה זו עשויה  בקלות להשפיע לרעה על הביקושים של ענקית הטכנולוגיה – אפל" טוען רד הל, אנליסט בגולדמן זאקס – "למרות הסימנים להתחזקות בשוק הטלפונים הסלולרים בסין במהלך הרבעון השני של 2018, ברבעון השלישי צפויה האטה של כ-15% בחישוב שנתי, כולל למכשירים החדשים שאפל השיקה בחודשים האחרונים".

על רקע החולשה הזו, בגודלמן זאקס סבורים כי ברבעון שיסתיים בדצמבר צפויה החברה למכור כ-80 מיליון מכשירי אייפון, וכ-13 מיליון מתוכם ימכרו בשוק הסיני – מתחת להיקפים בשנים הקודמות ומתחת להערכות המוקדומות יותר השנה.

ובכן, החברות יתחילו בקרוב לשלם את המחיר – מה חשב לו טראמפ, שהסינים יסבלו בשקט ולא יקרה כלום – כשהם סובלים גם אמריקה סובלת. בשורה התחתונה, עדיין לא ראינו כלום – המלחמה הזו יכולה להיות קטלנית הרבה יותר משחושבים, והסימנים שלה יכולים להגיע לוול-סטריט ולשוקי העולם תוך רבעונים ספורים, ואז כהשוק ייפגע – כשהמניות יירדו, כשהמדדים כבר לא יהיו בשיא, אז מעניין יהיה לראות מה טראמפ יעשה?

הבורסה יורדת! מה לעשות?

מניית אפל