שוק ההון    

מלם-תים – גידול ברווח מגזר שירותי השכר והחיסכון לטווח ארוך; קצב הכנסות של 2 מיליארד שקל

חברת מלם תים בשליטת שאול אייזנברג מדווחת על רווח של 31.3 מיליון שקל ברבעון השני של השנה לעומת רווח של 9.1 מיליון שקל ברבעון המקביל. אבל, בנטרול רווח ממכירת נדל"ן בסך של 20 מיליון שקל, השיפור בתוצאות הוא אולי נחמד, אבל בטח שלא  כפי שניתן להתרשם במבט ראשון.

הכנסות הקבוצה המספקת שירותי חומרה ותוכנה (IT ) הסתכמו ברבעון הראשון ב-477 מיליון שקל בהשוואה ל-429 מיליון שקל ברבעון המקביל. במחצית הראשונה של 2016 הסתכם הרווח ב-49 מיליון שקל (כולל רווח ההון) לעומת 22.5 מיליון בתקופה המקבילה אשתקד, וההכנסות הסתכמו ב-945 מיליון שקל בהשוואה ל-849 מיליון שקל במחצית הראשונה של 2015.

הנהלת החברה מסבירה שהעלייה בהכנסות נובעת בעיקר ממגזר החומרה והתשתיות וכן ממגזר שירותי השכר, משאבי אנוש וחיסכון לטווח ארוך.

לקבוצת מלם-תים  המספקת פתרונות ושירותי מחשוב, ארבעה תחומי פעילות – תחום התשתיות (חומרה), תחום התוכנה ופרויקטים, תחום מיקור החוץ ותחום שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח.

תחום התשתיות – פעילות הקבוצה בתחום התשתיות (חומרה) כוללת שיווק ומכירה של מחשבים, ציוד היקפי, תוכנות תשתית, מוצרי אחסון, מחשבים מרכזיים ומוצרי תקשורת, ייעוץ ותכנון פתרונות תשתית אינטגרטיביים לגבי מוצרים כאמור, וכן מתן שירותי אחזקה ושירותים מקצועיים אחרים אצל הלקוח (לרבות תמיכה ו- Desk Help והשמת כוח אדם מקצועי אצל לקוחות על פי דרישה).

תחום התוכנה ופרויקטים – פעילות הקבוצה בתחום התוכנה ופרויקטים כוללת מתן פתרונות תוכנה, לרבות פיתוח, ייעוץ, תכנון, הטמעה, יישום ואינטגרציה לפרויקטים מגוונים בתחום ה- IT ,תוך שימוש הן בתוכנות תשתית והן בתוכנות המפותחות על-ידי הקבוצה עצמה, לרבות שירותי תחזוקה ותמיכה.

תחום מיקור החוץ – תחום פעילות מיקור חוץ כולל קבלת אחריות חלקית או כוללת על ניהול תהליכים או הפעלת שירותים מוטי טכנולוגיה עבור הלקוח, באופן שוטף ומתמשך והשמת כח אדם מקצועי אצל לקוחות על פי דרישה.

תחום שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח – פעילות הקבוצה בתחום שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון ארוך טווח כוללת מתן שירותי לשכת שירות לחילול שכר באמצעות מגוון פתרונות מקיף לניהול ותחקור מידע ארגוני, מערכות משאבי אנוש, מערכות נוכחות, שירותי תפעול פנסיוני וחיסכון ארוך טווח (כולל תפעול קופות גמל).

הנהלת החברה  מציינת כי התחום הרווחי ביותר הוא תחום שירותי השכר, משאבי האנוש והחיסכון ארוך הטווח. ההכנסות בתחום הזה אמנם הסתכמו במחצית ב-78 מיליון שקל (מתוך מחזור של 944 מיליון שקל), אבל הרווח מפעולות רגילות בתחום זה הסתכם ב-19.6 מיליון שקל (מתוך רווח מפעולות כולל בסך 70 מיליון שקל). מנגד, תחום התשתיות והחומרה שמהווה את עיקר המחזור של החברה – 527 מיליון שקל, הניב רווח מפעולות של 14 מיליון שקל.

תחום התוכנה ייצר במחצית הראשונה מחזור של 150 מיליון שקל ורווח של 9 מיליון שקל ותחום מיקור החוץ ייצר מחזור של 187 מיליון שקל ורווח מפעולות של 9.2 מיליון שקל. שני התחומים האלון כמעט ולא צמחו ביחס לתקופה המקבילה אשתקד.

למעשה, עיקר הצמיחה הגיעה מתחום החומרה והתשתיות אבל היא כמעט לא לוותה בגידול ברווח, בעוד שהפעילות הקטנה ביתר – שירותי שכר, משאבי אנוש וחיסכון לטווח ארוך צמחה מ-69 מיליון ל-78 מיליון שקל תוך גידול מרשים ברווח – מ-15 מיליון ל-19.6 מיליון שקל. בפעילות זו אגב מתחרה מלם-תים בעיקר בחילן.