חדשות    

ממחזרים משכנתא? פוליסת ביטוח החיים תישמר!

דורית סלינגר

הודעה חשובה מאוד מטעם אגף שוק ההון במשרד האוצר למחזיקי המשכנתא. דורית סלינגר העומדת בראש האגף מחייבת את חברות הביטוח לשמור על הכיסוי של פוליסת ביטוח החיים בעת מחזור משכנתא.

בשלב זה מדובר על טיוטה , אבל זה אמור להתממש מהר מאוד להנחיה מחייבת וצודקת.  ממחזרים רבים (ועכשיו יש המונים על רקע הריבית הנמוכה) מגלים כי הביטוח לא ממוחזר יחד עם המשכנתא. זה יוצר עלויות נוספות משמעותיות (הפסקת ביטוח קיים התחלת ביטוח חדש ובתנאים אחרים, ובבדיקות חדשות), ועל רקע זה התערבה סלינגר (שכבר זכתה אצלנו בתואר אבירת ההון)

על פי הטיוטה שפורסמה היום ניתנת ללויים אפשרות למחזר משכנתא  ללא ביטול הכיסוי של ביטוח החיים. בהתאם להוראה החדשה, חברת הביטוח בה מתנהלת פוליסת ביטוח חיים שנרכשה אגב הלוואת משכנתה, תאפשר ללווה להמשיך את הכיסוי הביטוחי הקיים באותם תנאים, ללא צורך בחיתום רפואי.

בעת לקיחת משכנתה, בנקים מחייבים את הלווים לרכוש, בין היתר, פוליסת ביטוח חיים לכיסוי מפני מקרה מוות. עד כה, בעת מחזור משכנתה, בוטלה פוליסת ביטוח חיים ונרכשה פוליסה חדשה, בכפוף לחיתום רפואי חדש.

המשמעות של רכישת פוליסה חדשה עלולה להיות פגיעה במבוטח. ביצוע חיתום רפואי עלול לפגוע בתנאי הביטוח, לרבות העלאה של הפרמיה ובמקרים קיצוניים אף למנוע מהלווה לרכוש את הביטוח. כתוצאה מכך, תפגע הזכות של הלווה למחזר את המשכנתה.

הממונה על שוק ההון, ביטוח וחיסכון, דורית סלינגר: "האסטרטגיה המנחה את אגף שוק ההון היא להציב את המבוטח במרכז. כפועל יוצא ועל פי תכנית העבודה, האגף מקל על הציבור למחזר משכנתא, מבלי לחשוש מאיבוד פוליסת ביטוח החיים שלו".