חדשות    

מנהל מחלקת השקעות ברשות ני"ע: ניצבנו בפני איום של תעודות סל, וכיום הציבור עומד בפני מוצר שקוף – קרנות סל

צילום אתר רשות ני"ע

עוד אמר דודו לביא: אחד היעדים שקבענו הוא להעמיד בפני הציבור תשתיות מידע שיסייעו לו

. דודו לביא, מנהל מחלקת השקעות ברשות ניירות ערך, השתתף בכנס מדדים של כלכליסט. שם אמר: .

, " ניצבנו בפני איום של תעודות סל, וכיום הציבור עומד בפני מוצר שקוף ומפוקח. כעת גם בישראל מוצר ההשקעה הפסיבי הנסחר הוא קרן נאמנות. בישראל מוצעות 2,000 קרנות, ובמציאות זו מי שמכוונים את הציבור ובעלי השפעה הם יועצי ההשקעות בבנקים. הם נושאים באחריות אדירה, ועליהם לייצר תמהיל השקעות".
על היעדים אמר:

אחד היעדים שקבענו הוא להעמיד בפני הציבור תשתיות מידע שיסייעו לו. אפקטיביות היא הכרח, כי יש אילוצים בפני יועץ שמטפל בלקוחות רבים. גילוי נאות, קרי העיקרון שלפיו יש להעמיד מידע בפני המשקיע, הוא קריטי – אך לתפיסתי גילוי נאות לא נמדד רק בקיום מידע אלא גם בנגישותו. אפקטיביות של גילוי נמדדת בכמה ניתן לשקף את המידע ולאפשר למקבל ההחלטות לחזות במידע בקלות".

פעלנו רבות במישור זה. אנו עוקבים אחרי התפתחויות בעולם, וצופים גידול משמעותי בתחום. מעל לשנתיים חלפו מאז שהסדרנו את האמצעים הטכנולוגיים לייעוץ השקעות – ומאז אנו עדים לייעוץ השקעות מקוון. בכוונתנו גם לתקן את חוק הייעוץ ולהסדיר את הייעוץ הכלכלי, וכך נרחיב את נגישות הציבור למידע, גם ברשתות חברתיות וביוטיב".

עוד אמר בכנס על קרן מחכה, "קרן מחכה זה מוצר גנרי, תהליך הבחירה בה פשוט. יועץ מקצועי הממליץ ללקוח על קרן עוקבת, עליו לדעת על מה להמליץ. אנחנו נותנים מודל ייחודי, והיועץ חייב לזהות את מיקום הקרן ואת התנהלותה, וכאשר זו קרן סל עליו לבחור את דפוסי עשיית השוק. התיאור הזה הוא כמובן חלקי, ומדגיש שגם השקעה בקרן פאסיבית אינה פשוטה".

 

מדריך קרנות סל – יתרונות וחסרונות